reklama
Raport jest dziełem grupy roboczej wideo online, działającej w ramach wideo online. Twórcy zbioru przekonują, że jest on dowodem na niezwykle szeroki wachlarz możliwości, jakie oferuje ten typ reklamy. Tak więc znajdziemy w nim kampanie przeprowadzane w serwisach VOD (Video On Demand), product placement czy też kampanie zintegrowane z mediami społecznościowymi.
– Konsumenci decydując się na zakup danego produktu bardzo często kierują się emocjami, dlatego też w przekazie reklamowym wyjątkowo istotne jest skupienie odbiorcy i wywołanie w nim pozytywnych uczuć. – twierdzi Ewa Zielińska, Manager ds. rozwoju produktu, Sieć reklamy wideo AdPlayer – Przedstawione case study pokazują, że kampanie reklamowe z wykorzystaniem kreacji wideo angażują użytkowników, budują interakcję i przywiązanie do marki. Wideo w Internecie to niewątpliwie skuteczne narzędzie do efektywnego przekazu komunikatu reklamowego.
Energa
Kampanię przeprowadzono w serwisie Ipla. Jej celem miało być umocnienie wizerunku znanej firmy z branży energetycznej. Aby to osiągnąć Energa została sponsorem kanału iplaNEWS . Promocja dotarła do ponad 2 mln użytkowników serwisu, ruch na kanale wzrosł o 8000%. Na stronie znajdowały się banery sponsora, przed każdy streamingiem ukazywał się pre-roll informujący o akcji. Energa zadbała również o to, by użytkownicy byli przekierowywani na jej stronę.
Chipsletten
Znany producent chipsów podjął współpracę z kanałem Kinoplex.pl . Akcję pod nazwą „Kino Pełne Smaku” przeprowadzano równolegle na Kinoplexie oraz Facebooku. Uczestnicy mieli głosować na ulubione filmy, które mogli potem oglądać na kanale VOD. Promocja marki Chipsletten obejmowała m.in. planszę sponsorską, emisję reklamy wideo przed każdą emisją filmu i nowatorskie rozwiązanie Pause Ad – baner reklamowy pojawiający się w momencie wstrzymania emisji filmu. W ciągu 48 dni trwania akcji serwis „Kino Pełne Smaku” odwiedziło 107 tysięcy unikalnych użytkowników, a filmy wyemitowano 53 tys. razy.
Orlen – Dakar 2012
Potentat na rynku paliwowym od lat jest sponsorem polskich ekip startujących w Rajdzie Dakar. Nie inaczej było również w tym roku. Spółka wraz z Onetem zadbała o najświeższe relacje z tras wyścigu. Skorzystał na tym również, naturalnie, sam portal internetowy. Serwis Onet Sport pozycjonowano jako najlepsze źródło informacji o zmaganiach rajdowców. Specjalnie utworzoną w celu promocji platformę Onet Dakar odwiedziło 2 mln użytkowników, tyle samo odtworzeń zanotowały filmy udostępniane w serwisie. Relacje Onetu emitowała nawet amerykańska NBC.
Nike
Amerykańskie koncern promował na polskim rynku najnowszy model butów Nike Tiempo. Akcję przeprowadzano w serwisie sportowym portalu WP.PL . Umieszczono na nim trzy interaktywne zakładki, po kliknięciu których użytkownik mógł zobaczyć dwa materiały wideo i prezentację multimedialną buta. Efekt? Filmik z testem buta Nike Tiempo obejrzano 84,5 tys. razy. Z kolei sam format reklamowy wyświetliło ponad 2 mln unikalnych użytkowników przy ponad 9 milionach emisji.
Pełen zbiór case studies można ściągnąć po kliknięciu w poniższy link:
Zbiór Case Studies Wideo Online [PDF, 17, 5 MB]
- Marta