reklama
Chad Hurley, Steve Chen i Jawed Karim – tych trzech panów w lutym 2005 roku zarejestrowało domenę youtube.com, a w maju tego samego roku udostępniło publicznie pierwszą wersję serwisu. Start up nabrał rozpędu po tym, jak w listopadzie otrzymał wsparcie w kwocie 3,5 mln dolarów od Sequoia Capital. Ten sam inwestor w kwietniu 2006 roku wyłożył dodatkowe 8 mln. Z kolei kilka miesięcy później, w październiku, dokonana została prawdopodobnie najważniejsza transakcja w historii YouTube – przejęcie serwisu przez Google za 1,65 mld dolarów.
Od tego czasu YouTube wyrósł na giganta wśród internetowych serwisów. Obecnie jest odwiedzany przez około 800 milionów użytkowników miesięcznie, którzy spędzają w tym czasie około 3-ech miliardów godzin na oglądaniu filmów. Oczywiście za tymi statystykami idą również poważne przychody. Szacuje się, że w 2012 roku powinny przekroczyć 1,5 mld dolarów. Zdaniem wielu to i tak stosunkowo niewiele, a w dodatku wciąż nie wiadomo czy spółka jest dochodowa, bowiem Google nie udostępnia tego typu informacji.
Z okazji siódmych urodzin YouTube pochwalił się również kolejnym rekordem. Rok temu, przy okazji szóstej rocznicy jego uruchomienia, serwis informował o tym, że użytkownicy każdej minuty udostępniają 48 godzin nowych filmów. Okazuje się, że wystarczył ledwie rok by ta liczba urosła o kolejną dobę!
Warto dodać, że pod koniec 2011 r. serwis przeszedł poważną zmianę designu.
Niewątpliwie największym wyzwaniem dla Google będzie większa monetyzacja usług YouTube’a. Póki co zdecydowana większość wyświetlanych filmików nie przynosi żadnych dochodów.
Potencjał serwisu jest wykorzystywany również w inny sposób. Jest bowiem ważnym elementem strategii promowania Google+, czego przykładem chociażby wprowadzenie do YouTube systemu komentarzy z G+ .
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GLQDPH0ulCg