reklama
Jak podaje Reuters, powołując się na badanie Bauer Media, łatwy dostęp to gwiazd w mediach społecznościowych powoduje, że stają się one mniej atrakcyjne dla swoich fanów. Wzrasta wówczas prawdopodobieństwo szybszego znudzenia się takim celebrytą.
Choć w branży muzycznej nie ma zgody, czy śledzenie swoich idoli „minuta po minucie” prowadzi do utraty ich popularności, niektórzy managerowie zaczynają rozważać możliwość ograniczenia dostępu artystów do serwisów społecznościowych.
Wiele zależy jednak od wieku fanów. Ci młodsi – jak wynika z raportu – doceniają możliwość całodobowego dostępu za pomocą social mediów do swoich ulubionych gwiazd. Starsi natomiast stwierdzili w badaniu, że możliwość 24-godzinnego podglądania jest hamowana poprzez tęsknotę do czasów, kiedy gwiazdy były „bardziej wyjątkowe” i niedostępne.
Zdaniem Nichola Browne, byłego redaktora magazynu muzycznego Kerang!, bariera między fanami a ich idolami może w dłuższej perspektywie pełnić pozytywną funkcję. – Zbyt duża wiedza może zabić gwiazdy rocka – przestrzega Browne.
- Big Fan