reklama
Certyfikat Socially Devoted jest poświadczeniem jakości obsługi fanów w mediach społecznościowych i przyznawany jest przez Socialbakers, dostawcę analiz social mediana podstawie analiz w trzech kluczowych obszarach. Pierwszym z nich jest otwartość na dialog, co oznacza to, że marka swoją obecność w serwisach społecznościowych traktuje jako okazję do rozmowy z klientami, wyrażając to możliwością postowania przez fanów na danym fanpage’u. Po drugie bez odpowiedzi nie może pozostać więcej niż 35% pytań zadanych przez fanów. Ostatnim warunkiem jest szybkie reagowanie i udzielanie odpowiedzi na pytania fanów.
Plus przekraczając Response Rate na poziomie 90% wyznacza standardy dla innych marek telekomunikacyjnych. Również szybkość odpowiedzi na pytania fanów Plusa jest na bardzo wysokim poziomie – średni czas odpowiedzi to niewiele ponad 1 godzina.
W ostatnim okresie PLUS z miesiąca na miesiąc poprawia wskaźnik określający procent pytań, na które udzielono odpowiedzi. Jeszcze w lipcu br. wynosił on 88%, ale już miesiąc później wzrósł do 91%. Sierpniowy wynik był najwyższy wśród polskich marek.
– Poprzez zidentyfikowanie firm określanych jako “Socially Devoted” chcieliśmy rozpocząć dyskusję z branżą. Firmy „Socially Devoted” wyznaczają nowy globalny standard, który może zostać przyjęty przez inne przedsiębiorstwa w celu ulepszenia ich strategii social media – mówi prezes zarządu firmy Socialbakers, Jan Rezab.
Wprowadzając standard firm „Socially Devoted”, czyli zaangażowanych w kontakt z klientem, badanie Socialbakers wskazuje przedsiębiorstwa, którym udało się wprowadzić w życie otwartą i responsywną metodę komunikacji. Firmy troszczące się o swoich fanów i posiadające bardzo dobre wyniki w tym zakresie mogą służyć jako wzór do naśladowania i pokazywać, w jaki sposób marki na całym świecie mogą pozytywnie wpływać na zaangażowanie klientów poprzez wykorzystanie bardziej reaktywnych i otwartych strategii social media.
Za obecność Plusa w mediach społecznościowych odpowiada agencja faceADDICTED.