reklama
„People you may know” („ludzie, których możesz znać”) – taką nazwę nosi najnowsza usługa wprowadzana przez Twittera. Kryje się pod nią cotygodniowy newsletter wysyłany drogą mailową, w którym wymienionych zostanie kilku użytkowników mikrobloga, których adresat maila może znać. Tymi użytkownikami mogą być chociażby osoby obserwowane przez znajomych użytkownika. Do „wytypowania” tych osób będą wykorzystywane również informacje kontaktowe podawane przez użytkowników. Celem jest oczywiście nakłonienie użytkownika, do dodania tych osób do listy obserwowanych, co automatycznie zwiększy szansę na większe zaangażowanie z jego strony.
Oczywiście subskrybowanie newslettera nie będzie obowiązkowe, ale zarazem ma to być opcja domyślna. Każdy użytkownik chcący wyłączyć usługę będzie mógł to zrobić w ustawieniach konta, w zakładce „Powiadomienia e-mail”.
Podobna funkcja działa od dłuższego czasu na LinkedIn, z tą różnicą, że sugerowane osoby pojawiają się na widgecie. Na samym Twitterze z kolei w lewej kolumnie znajduje się widget „Warci obserwowania”, jednak w tym przypadku algorytm wybierający sugerowanych użytkowników działa nieco inaczej.