reklama
Wprowadzenie na Twitterze kilku nowości ogłosił we wtorek na antenie stacji NBC CEO spółki Dick Costolo. Wraz z nimi ujawnił również najnowsze statystyki dotyczące mikrobloga. I tak – Twitter ma w tej chwili 140 milionów użytkowników, którzy generują 340 milionów tweetów każdego dnia. Wartość spółki szacowana jest obecnie na 8 miliardów dolarów.
Najważniejszą zmianą wprowadzaną przez Twittera jest odświeżenie wyglądu stron profilowych. Rzut oka na ich nowy wygląd nie pozostawia wątpliwości – wpływ designu facebookowej Osi czasu jest aż nadto widoczny. W górnej części strony profilowej użytkownik może umieścić duże zdjęcie, na wzór zdjęcia w tle na Timeline. Na tle zdjęcia umieszczone jest mniejsze zdjęcie, profilowe. Nie zapominajmy też, że w wersji webowej użytkownik może ustawić jeszcze jedno zdjęcie, które będzie pełniło rolę tła całej strony.
Inną ważną wiadomością ujawnioną przez Dicka Costolo jest aktualizacja mobilnych aplikacji Twittera na Androida, iPhone’a i iPada. To oczywiście konsekwencja opisanej powyżej zmiany w designie stron profilowych. Co ważne, wystarczy że użytkownik ustawi zdjęcie nagłówkowe na jednej z platform (www, Android, iPhone, iPad), by zmienić wygląd strony profilowej na każdej z nich.
Zmiana wyglądu stron profilowych nie wszystkim przypadła do gustu. Część komentujących krytykuje kierunek zmian na Twitterze. Ich zdaniem mikroblog za bardzo upodabnia się do Facebooka, rezygnując tym samym z charakterystycznego minimalizmu. Co ciekawe, niezadowolenie wyraziły również marki. W tym przypadku chodzi o to, że Twitter nie powiadomił ich o planowanych zmianach z wyprzedzeniem.
Więcej informacji na blogu Twittera. Nowe aplikacje mobilne dla Androida, iPhone’a i iPada można znaleźć tutaj.