reklama
Specjaliści Facebooka przygotowali infografikę, na której przyporządkowali marketingowe narzędzia serwisu do kolejnych elementów tradycyjnego sprzedażowego lejka. Poszczególne etapy przekształcania fanów brandowego fan page’a w lojalnych klientów marki przy pomocy narzędzi Facebooka przedstawiono w postaci 4 następujących celów działań marketingowych: świadomość marki czy produktu, zaangażowanie, konwersja i wreszcie lojalność. Po prawej części grafu znalazły się natomiast przykłady skutecznych działań marketingowych w najpopularniejszym serwisie społecznościowym.
Lejek marketingowy Facebooka otwiera budowanie świadomości marki. Według specjalistów serwisu do tego zadania najlepiej nadają się miedzy innymi takie narzędzia jak zdarzenia sponsorowane czy targetowanie postów. W angażowaniu fanów i budowaniu lojalności pomocne będzie narzędzie Targeting with Custom Audiences. Do zwiększenia konwersji eksperci Facebooka polecają natomiast Facebook Offers, zdarzenia sponsorowane i FBX (Facebook Exchange).