reklama
Zespół SoTrendera przygotował zestawienie dotyczące funkcjonowania na Facebooku branży sportowej na przestrzeni minionych sześciu miesięcy. Jego wyniki nie są wielkim zaskoczeniem – Mistrzostwa Europy w piłce nożnej i Letnie Igrzyska Olimpijskie przyczyniły się do wielkiego wzrostu popularności mediów sportowych na Facebooku.
Biorąc pod uwagę wzrost liczby fanów, „królami polowania” okazały się być KSW – Konfrontacja Sztuk Walki i Sport.pl, zyskując przez ostatnie pół roku ok. 36 tys. nowych fanów. Jak łatwo zauważyć, profil pierwszego z wymienionych serwisów nie pasuje ani do Euro 2012, ani do igrzysk olimpijskich. Tak duży wzrost popularności trzeba tłumaczyć rosnącym powodzeniem MMA w naszym kraju. Z kolei Sport.pl dzięki pozyskaniu tylu nowych sympatyków wyprzedził fan page Canal+ Sport i znalazł się na samym szczycie listy najpopularniejszych sportowych stron na Facebooku.
Jednakże jeśli wziąć pod uwagę wzrost względny, obliczony na podstawie procentowego przyrostu liczby fanów prawdziwymi „rekinami” okazują się być fanpejdże działów sportowych największych polskich portali internetowych – WP.pl i Onetu. Zanotowały wzrost na poziomie, odpowiednio, 456% i 273%!
Jak łatwo zauważyć, czołowe fanpejdże zbliżają się powoli do granicy 100 tysięcy fanów. Prowadzący w stawce fan page Sport.pl ogłosił właśnie konkurs, w którym nagrodą będzie możliwość poprowadzenia fanpejdża przez wybrane osoby. Więcej o całej akcji można przeczytać tutaj.
Popularność mierzona ilością fanów to jednak nie wszystko, coraz częściej słychać głosy, że na Facebooku liczy się przede wszystkim zaangażowanie. Pod tym względem sportowe fanpejdże również wypadły bardzo korzystnie. Najwięcej użytkowników Facebooka angażowały w omawianym okresie strony Piłka Nożna TVP i Onet Sport. To najlepiej świadczy o roli jaką odegrały w przekazywaniu facebookowiczom informacji z aren Euro 2012 i z Londynu. Obydwa wymienione fanpejdże mogą się też pochwalić najwyższym odsetkiem zaangażowanych użytkowników w stosunku do liczby fanów, acz w tej klasyfikacji zamieniły się miejscami. Inne profile, które angażowały najmocniej, generując interakcje również wśród użytkowników spoza grona fanów, to wspomniany sport.wp.pl, Star-Typ Sport i ekstraklasa.wp.pl .
Podobnie wygląda czołówka stron, o których na Facebooku mówiło się najwięcej na przestrzeni ostatnich sześciu miesięcy. Pierwsza trójka to: Onet Sport, Sport.pl i Piłka Nozna TVP.
Oczywiście większą część grupy użytkowników angażujących się na sportowych fanpejdżach stanowią mężczyźni. Od tej reguły zdarzają się jednak odstępstwa, czego dowodem post opublikowany na Sport.pl w związku z olimpijskim złotem kulomiota Tomasza Majewskiego. Udział pań we wszystkich interakcjach jakie wygenerował ten post wyniósł aż 45%!
Pełne zestawienie SoTrendera dostępne tutaj.