X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Tomasz Palec wybrał Kraków

Tomasz Palec wybrał Kraków

reklama


Kampania “Tomasz Palec wybrał Kraków” trwała od 20 czerwca do 20 lipca br. Była adresowana do: maturzystów, licealistów, uczniów techników, osób z tytułem licencjata, które chcą kontynuować naukę na studiach magisterskich, a także do tych z tytułem magistra, które planują studia doktoranckie lub podyplomowe. Jej celem było zachęcenie młodych ludzi do tego, by wybrali studiowanie w Krakowie – nie tylko dlatego, że to miasto o długoletniej tradycji akademickiej, z rozbudowaną bazą naukowo-dydaktyczną, ale również ze względu na jego bogatą ofertę kulturalną i rozrywkową oraz potencjał kreatywny i innowacyjny. Kraków był promowany jako miasto, w którym warto nie tylko się uczyć, ale też bawić się, rozwijać, pracować i żyć.

Internet, social media i virale

Akcja promocyjna była prowadzona w całości w internecie (jedynym outdoorowym akcentem będą citylighty z wizerunkiem Tomasza Palca witającego wszystkich, którzy wybrali studia w Krakowie − pojawią się w wybranych lokalizacjach na terenie miasta z początkiem listopada). Takie rozwiązanie było podyktowane specyfiką grupy docelowej − internet, to jej „naturalne środowisko”. Główny nacisk został położony na social media – jedną z najbardziej popularnych wśród młodzieży platformę komunikacji, a osią kampanii stały się filmy viralowe − wciąż zyskująca na popularności i jedna z najbardziej skutecznych form przekazywania treści reklamowych. Wykorzystano też potencjał serwisów dzielenia się treścią.

Monty Python i opowieść w odcinkach

Koncepcja kreatywna kampanii stanowiła połączenie uwielbianego przez młodzież absurdalnego humoru z prostą kreacją inspirowaną poetyką Grupy Monty Pythona, a przede wszystkim twórczością Terrego Gilliama. Główny bohater kampanii, Tomasz Palec (animowana postać, prawdziwy palec wskazujący) − student roku dyplomowego jednej z krakowskich uczelni wyższych i właściciel doskonale debiutującego start-upu − opowiadał o tym, jak osiągnął sukces i dlaczego wybrał Kraków.

Opowieść Tomasza Palca była podzielona na filmowe, animowane odcinki. Narracja w viralowych filmach wskazywała na poszczególne, istotne dla młodych ludzi walory Krakowa. W zderzeniu z animowanym, humorystycznym obrazem budowała ona efekt komiczny, którego poszukuje grupa docelowa, wpływając tym samym na lepsze utrwalenie w świadomości jej członków pożądanego przekazu kampanii. Siłę perswazyjną przekazu wzmacniał też fakt, że treści były komunikowane odbiorcom z pozycji rówieśnika/kumpla. Tomaszowi Palcowi głosu udzielił krakowski aktor teatralny i telewizyjny Tomasz Schimscheiner.

Tomasz Palec – facebookowicz

Tomasz Palec miał swoje profile/konta na pięciu najpopularniejszych portalach społecznościowych: Facebook, NK.pl, Foursquare, Pinterest i Google+, a na YouTube.com własny kanał telewizyjny − tam można było obejrzeć wszystkie filmy viralowe z bohaterem kampanii w roli głównej. Checkował się w różnych zakątkach Krakowa, a swoje wędrówki ilustrował amatorskimi zdjęciami z telefonu komórkowego. Zachęcał m.in. do zjedzenia słynnej zapiekanki na krakowskim Kazimierzu (plac Nowy). Spacerował nad Zakrzówkiem (zalew) i bywał w odwiedzanych chętnie przez młodych urokliwych knajpkach. Na Facebooku zamieścił także krótki, amatorski filmik, na którym widać znaną aktorkę Magdalenę Walach, idącą do Teatru Bagatela. Bohater spotkał ją przypadkiem na ul. Karmelickiej, gdy szła na próbę najnowszego spektaklu.

Film powstał we współpracy z krakowskim Teatrem Bagatela, na deskach którego występuje Magdalena Walach. Aktorka, absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie, zagrała w nim nieodpłatnie.

Pages: 1 2

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail