reklama
Kolejny raport Fanpage Trends autorstwa zespołu Sotrendera przynosi kilka zmian. Część z nich dotyczy tego co działo się na polskim Facebooku (a działo się sporo), a część dotyczy samego raportu, który po raz pierwszy opublikowano w zmienionej szacie graficznej.
Jakie były zdaniem autorów raportu najważniejsze wydarzenia minionego miesiąca na polskim Facebooku? Przede wszystkim należy wskazać na te, które stały się udziałem najpopularniejszych fanpejdży. Po pierwsze, staliśmy się świadkami zmiany lidera na pozycji strony z największą liczbą fanów – Serce i Rozum zdetronizowali fan page Demotywatorów. Po drugie – z mapy najpopularniejszych stron niespodziewanie zniknęła ta należąca do Kuby Wojewódzkiego.
Demotywatory były liderem popularności na polskim Facebooku przez ponad 2 lata. Nie dziwi zatem, że o zmianie było bardzo głośno. W dosyć ciekawy sposób świętowali administratorzy fan page Serce i Rozum, bowiem opublikowali okolicznościowy obrazek bardzo mocno nawiązujący do stylistyki… Demotywatorów właśnie. Dodajmy, że w styczniu nowy lider pozyskał aż 126 tys. nowych fanów, czyli niemal 3-krotnie więcej niż dotychczasowy.
Królem styczniowego polowania był jednak Play, który wzbogacił się o ponad 143 tys. nowych fanów. Sporo nowych fanów przybyło również fanpejdżom Tymbarka, Orange Polska i Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Pierwszy z wymienionych awansował dzięki temu na 4. miejsce listy najpopularniejszych stron, wyprzedzając Kwejka. Styczeń przyniósł również powiększenie listy „milionowych” fanpejdży. Tym razem to grono zasiliły Plus oraz Radio Eska.
Twórcy Fanpage Trends podkreślają, że pomimo bardzo silnej pozycji stron prowadzonych przez marki telekomunikacyjne wciąż daleko im do czołówki pod względem liczby zaangażowanych fanów. Na tym polu niezmiennie przodują fanpejdże serwisów rozrywkowych, czyli takich jak wspomniane już Demotywatory czy Kwejk.
Warto jeszcze rozwinąć nieco wątek zniknięcia fan page Kuby Wojewódzkiego. Jak pisaliśmy tuż po całym zdarzeniu, głównym powodem miało być zachowanie użytkowników, a ściślej mówiąc treści przekazywane w ich komentarzach. O dziwo innego zdania są autorzy Fanpage Trends: „wyniki analizy sytuacji na stronie przed jej usunięciem wskazują na inne powody usunięcia strony, niż te o których mówi celebryta w wywiadach.”
Kilka przetasowań nastąpiło również w poszczególnych branżach. Nowi liderzy objawili się w trzech kategoriach: „Blogi”, gdzie fan page MAFFASHION wyprzedził stronę Ubóstwiam zakupy!; „Prasa”, w której „Fakt” strącił ze szczytu „Gazetę Wyborczą” oraz „Samochody”, wśród których fan page BMW Polska zdetronizował stronę KIA Motors Polska. Godny odnotowania jest też na pewno wzrost popularności kilku fanpejdży z kategorii „Motoryzacja”, a wśród nich m.in. stron ORLEN Teamu oraz Adama Małysza. Nietrudno zauważyć, że ma to związek ze styczniowymi zmaganiami kierowców na trasie rajdu Dakar.
Pełna treść raportu dostępna na stronie internetowej Sotrender. Na blogu umieszczono natomiast krótkie podsumowanie najważniejszych informacji.