reklama
Pierwszy dzień konferencji poświęcony będzie na wykłady. Organizatorom udało się zaprosić kilka bardzo znanych osobistości z dziedziny medioznawstwa, dzięki czemu uczestnicy będą mieli okazję posłuchać Paula Levinsona, Andrew Keena czy prof. Tomasza Goban-Klasa. Wykłady wygłaszane będą w Bibliotece Jagiellońskiej przy alejach Mickiewicza 22, w godzinach od 11:30 do 19:00.
Paul Levinson jest profesorem Fordham University w Nowym Jorku, gdzie wykłada na Wydziale Komunikacji i Medioznawstwa. Napisał wiele książek, ostatnia z nich to „Nowe nowe media. Rewolucja w komunikacji”. W 2009 roku znalazł się na opracowanej przez The Chronicle of Higher Education liście 10 najlepszych naukowców-użytkowników Twittera. Uchodzi za autorytet w dziedzinie mediów, o czym świadczyć może długa lista gazet i serwisów informacyjnych, w których był cytowany. Obejmuje ona m.in. NY Timesa, Washington Post, Reutersa czy Associated Press.
Andrew Keen znany jest jako gorliwy przeciwnik zjawiska Web 2.0, w tym Wikipedii, MySpace, YouTube i wszelkich blogów. Uważa je za zgubę dla współczesnej kultury, czemu dał wyraz w głośnej książce „Kult amatora: jak internet niszczy kulturę”.
Obydwaj prelegenci wygłoszą swoje wykłady za pośrednictwem Skype’a.
Prof. Tomasz Goban-Klas to polski socjolog, medioznawca, jest również byłym członkiem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Był stypendystą Sorbony i Uniwersytetu Stanforda. Obecnie pełni funkcję Kierownika Katedry Komunikowania i Mediów Społecznych na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ. Jest autorem kilkudziesięciu publikacji naukowych.
Poza wspomnianymi, będzie można również posłuchać wykładów m.in. pracowników naukowych z Uniwersytetów Łódzkiego (dr Michał Derda-Nowakowski) i Śląskiego (dr Anna Maj), jak również Przemysława Pająka z serwisu Spider’s Web.
Wstęp na wykłady jest wolny.
Drugi dzień Konferencji poświęcony będzie warsztatom w Instytucie Socjologii UJ (ul. Grodzka 52). Prowadzić je będą Anna Uba z Eskadry Opcom oraz Mateusz Strzeboński z domu mediowego Innovations. W tym przypadku obowiązują zapisy a ilość miejsc jest ograniczona.
Program I dnia Konferencji – wykłady:
11.30 – 11.45 : Otwarcie Konferencji
Część pierwsza: Nowe media – nowe metody?
11.45 – 12.15 : Tomasz Goban-Klas „Media w naszym życiu – terra incognita”
12.30 – 13.00 : Mateusz Halawa, Aleksandra Gołdys, Agnieszka Strzemińskiej „Młodzi i media” – refleksje po etnograficznym projekcie badawczym nad nowymi mediami
13.15 – 13.45 : Agnieszki Rzeźnik „Badania jakościowe online na przykładzie FGI, IDI oraz Bulletin Board”
14.00 – 14.15 : przerwa kawowa
Część druga: Co nowego w nowych mediach?
14.15 – 14.45 : Przemysław Pająk „Jak urządzenia mobilne zmieniają komunikację międzyludzką?”
15.00 – 15.30 : Paul Levinson „Concept of new new media”
15.45 – 16.30 : przerwa obiadowa
Część trzecia: Nowe media – nowe zjawiska?
16.30 – 17.00 : Michał Derda-Nowakowski „Wikileaks, współdzielenie zmysłów i globalne emocje”
17.15 – 17.45 : Anna Maj „Komunikacja cyborgiczna i substytucja zmysłów w kontekście assistive technologies”
18.00 – 18.30 : Andrew Keen „New media and idea of the Cult of the Amatour”
Program dostępny również na stronie wydarzenia.
Program II dnia Konferencji – warsztaty:
Temat: Budowanie strategii komunikacji w mediach społecznościowych
Prowadzący: Anna Uba, Eskadra Opcom
Godzina: 10.00 – 13.00
Miejsce: Instytut Socjologii UJ, ul. Grodzka 52
Prześledź krok po kroku proces budowania strategii komunikacji w mediach społecznościowych, popracuj z briefem i przygotuj strategię dla wybranej marki.
Temat: Czy nowe media = nowy marketing?
Prowadzący: Mateusz Strzeboński, Innovations
Godzina: 13.30 – 16.30
Miejsce: Instytut Socjologii UJ, ul. Grodzka 52
Dowiedz się więcej o aplikacji komunikacji marketingowej i planowaniu kampanii reklamowych w obliczu zmieniających się mediów.
Po więcej informacji odsyłamy na stronę wydarzenia na Facebooku.