reklama
To badanie na temat prywatności pokazuje, że jesteśmy bardziej selektywni i ostrożni w podawaniu informacji osobistych w sieci. Największym zagrożeniem dla naszej prywatności w sieci według 59% badanych jest Facebook, według 40% – Twitter, a 32% wskazało na wyszukiwarkę Google.
Największym zaufaniem w internecie darzymy banki. Najnowszy raport McCann Truth Central pokazuje również, jak w ciągu 2 lat zmieniło się podejście do mediów społecznościowych i treści, które w nich zamieszczamy. Wyniki badania wskazują, że najważniejszym wskaźnikiem dla respondentów jest to, o czym i gdzie mówimy, oraz czy inni użytkownicy mediów będą uważali zamieszczane przesz nas treści za ciekawe. Respondentów zapytano również, co wypada zamieszczać, a co nie, w mediach społecznościowych. 72% pytanych uważa, że niemodne stało się zapraszanie do grona przyjaciół na Facebooku osób, których nie znamy. Natomiast prawie 2/3 uznało, że prowadzenie osobistego bloga, który dokumentuje nasz dzień, nie jest ciekawe.
Młodzi szukają bezpiecznej alternatywy Facebooka
Badanie wykazało, że młode pokolenie zaczyna przenosić się na serwis Snapchata, do czego doprowadziły wątpliwości dotyczące ochrony prywatności w sieci. Serwis ten zapewnia bowiem większą prywatność oraz mniejsze prawdopodobieństwo na pojawienia się w wyszukiwarce Google.
Marki nie uciekną od tematu prywatności
„Prawda o prywatności” pokazała również, że marki, jeśli nie dostosują się do oczekiwań konsumentów dotyczących prywatności i ochrony danych, podobnie jak sieci społecznościowe – zaczną tracić ich zaufanie. Dla 66% respondentów, marka używająca treści z ich profili społecznościowych bez ich zgody, nie zasługuje na to, by ją lubić. Ponad 50% pytanych uważa także, że marki przestają być ciekawe, kiedy do przyciągania uwagi używają automatycznie spersonalizowanych reklam na portalach społecznościowych.
Metodologia badania:
Badanie ilościowe McCann Truth Central „Prawda o prywatności” zostało przeprowadzone w listopadzie 2013 roku na próbie 1100 osób powyżej 18 roku życia i poprzedzone 5 panelami dyskusyjnymi z konsumentami w wieku 16-60 lat.
- Damian Folk