X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Organizowanie konkursów w świetle regulaminu Facebooka

Organizowanie konkursów w świetle regulaminu Facebooka

reklama


Skąpa regulacja prawna daje organizatorom konkursów dużą swobodę w ich konstruowaniu, nie wymagając od nich uzyskiwania żadnych zezwoleń na ich przeprowadzenie. Nie oznacza to jednak pełnej dowolności, pamiętać bowiem trzeba o dodatkowych wymogach stawianych przez regulamin Facebooka.

Naruszenie tych wymogów może skutkować zarówno zablokowaniem konkursu, jak i całego fan page’a organizującego dany konkurs. Zatem najlepszym sposobem by spełnić wszystkie powyższe wymogi jest opracowanie przez organizatora oficjalnego regulaminu konkursu. Regulamin taki będzie stanowił również solidną podstawę w przypadku sporu, który
może pojawić się pomiędzy uczestnikami a organizatorem, zarówno w trakcie trwania, jak i po zakończeniu konkursu.

Co można robić w ramach konkursu?

• Od 27 sierpnia 2013 r. istnieje możliwość przeprowadzania konkursów nie tylko za
pomocą specjalnej aplikacji serwisowej, ale także na osiach czasu fan page’ów.
• Zgłoszeniem do konkursu może być umieszczenie komentarza pod postem, opublikowanie przez użytkownika posta na fan page’u czy też wysłanie przez niego za pośrednictwem Facebooka wiadomości,
• Istnieje możliwość wykorzystywania funkcjonalności “Lubię to!” w charakterze mechanizmu głosowania (choć należy tu uważać, zainteresowanych odsyłamy do artykułu),
• Portal przyzwolił na powiadamianie zwycięzców o wygranej. Ze względu na ochronę danych osobowych najlepiej zrobić to za pomocą bezpośredniej wiadomości z fan page’a skierowanej do zwycięzcy.

Czego nie można robić w ramach konkursu?

• Nie można w ramach konkursu wymagać od jego uczestników, by udostępnili na swoich osiach czasu lub osiach czasu innych użytkowników jakichkolwiek treści. Dotyczy to także zachęcania użytkowników do tagowania się na zdjęciach, które tych użytkowników nie przedstawiają,
• Konkursy nie mogą promować hazardu, broni, wyrobów tytoniowych, leków na receptę. Wszystkie te produkty nie mogą być także nagrodami.

Czego formalnie wymaga regulamin Facebooka od organizatora konkursu?

• Odpowiedzialności za zgodną z prawem obsługę promocji,
• Opracowania oficjalnego regulamin konkursu,
• Pełnego zwolnienia serwisu Facebook z odpowiedzialności przez każdego uczestnika,
• Unikania publikowania informacji, że promocja jest sponsorowana, promowana lub przeprowadzana przez serwis Facebook lub z nim ściśle związana.

Jak stworzyć regulamin konkursu na FB?

Dobry regulamin ułatwi uczestnikom konkursu poznanie jego zasad, a organizatorowi natomiast pozwoli uniknąć sporów na tym tle oraz wizerunkowej wpadki. Uważać należy na posiłkowanie się regulaminami konkurencji bowiem mogą one zawierać błędy. W rzetelnie przygotowanym regulaminie nie może zabraknąć następujących informacji:
• warunków, które spełnić należy, aby do niego przystąpić,
• informacji o kryteriach wyłaniania zwycięzców,
• informacji dotyczących możliwości zablokowania wygranej przez osoby nieuczciwie posługujące się botami oraz innymi skryptami automatyzującymi udział w konkursie,
• konkretnego opisania nagród ze wskazaniem ich wartości w PLN,
• wskazania, kto faktycznie (tj. organizator czy uczestnik) ponosić będzie ciężar finansowy związany z koniecznością zapłaty 10% podatku od nagród,
• regulamin należy umieścić w nieedytowalnej formie pisemnej na fan page’u, a najlepiej jeszcze na referencyjnej stronie internetowej marki,
• dobrze napisany i odpowiednio transparentny regulamin podnosi wiarygodność i prestiż konkursu.

Autor artykułu:

Dominik-SobolewskiDominik Sobolewski – aplikant adwokacki w Kancelarii Adwokackiej Lassota i Partnerzy.

  • Tom3k

    Wychodzi na to, że większość konkursów organizowanych na FB jest niezgodne z prawem :)

  • Patrycja Mirosza

    Polecam stronę do promocji swoich konkursów http://www.konkursarena.pl

  • Konkursidla.pl

    Skuteczna pomoc przy organizacji oraz prowadzeniu, a także promocji konkursu – konkursidla.pl

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail