reklama
Jak wskazuje Facebook, każdego miesiąca 400 milionów użytkowników serwisu korzysta z funkcjonalności znanej jako „Wydarzenia”. Spośród wszystkich wydarzeń (koncertów, akcji społecznych itp.), 30% jest tworzonych przez administratorów facebookowych fan page’y. Do tej pory reklamy wydarzeń wyświetlane były jedynie w prawej kolumnie, przez co mogły umknąć uwadze tych, którzy potencjalnie byliby nimi zainteresowani.
Sponsorowane zaproszenie
Najnowsze zmiany Facebooka powinny pomóc organizatorom różnej maści wydarzeń w dotarciu do jak największej rzeszy potencjalnych uczestników. W tym celu administratorzy stron na Facebooku będą mogli tworzyć i wyświetlać reklamy wydarzeń w News Feedzie, a także w mobilnej wersji serwisu. Dzięki użyciu odpowiednich słów-kluczy, reklama będzie mogła przypominać zaproszenie, co z pewnością zachęci część użytkowników do uczestnictwa.
Kto skorzysta na zmianach? Z pewnością organizatorzy koncertów, operatorzy hal i klubów, w których koncerty się odbywają, teatry, galerie sztuki, sieci kinowe, ale również np. bary czy restauracje, które od czasu do czasu organizują dni promocyjne, podczas których ceny usług znacząco spadają.
Wgląd do statystyk
Ponadto prowadzący profile otrzymają wgląd do statystyk (Insights) związanych z wydarzeniami –liczbę facebookowiczów, do których dotarł link z wydarzeniem; liczbę wyświetleń strony wydarzenia oraz liczbę tych, którzy weszli w interakcję z wydarzeniem (dołączyli do wydarzenia, zapisali je lub oznaczyli opcję „Niedecydowany”. Odpowiednie dane zostaną wyświetlone z prawej strony ekranu.
Przy okazji ogłaszania zmian Facebook przypomniał administratorom o dotychczasowych funkcjonalnościach związanych z wydarzeniami. Jedną z nich jest zakładka „Wydarzenia” na fanpejdżach, których prowadzący często tworzą wydarzenia. Jeśli na danym fan page’u administrator nie widzi zakładki, może zmienić kolejność wyświetlania zakładek w rozwijanym menu „Więcej”. Z kolei mobilni facebookowicze mogą sprawdzić wydarzenia danej strony w dziale „Nadchodzące wydarzenia” (dostępny po przewinięciu profilu w dół).
Mały lifting
Ostatnią z zapowiedzianych zmian jest odświeżenie designu listy wydarzeń każdego użytkownika, do której dostęp zapewnia zakładka umieszczona po lewej stronie ekranu. Użytkownicy łatwiej odróżnią te wydarzenia, w których planują wziąć udział od tych, które są im proponowane przez Facebooka.
Więcej na temat zmian tutaj.