reklama
W opublikowanym niedawno oficjalnej informacji Facebooka czytamy między innymi, że News Feed jest rzeczą najważniejszą dla jego użytkowników, gdyż spora część użytkowników właśnie po to odwiedza ten portal codziennie. Już od dobrych paru lat wyraźnie wzrosła konkurencyjność postów na tablicy i w związku z tym nie jest już tak łatwo trafić bezpłatnie z naszym postem na tablice setek czy tysięcy użytkowników.
Od stycznia przyszłego roku Facebook wprowadza kolejne zaostrzenia. Chodzi bowiem o to, że według wyników sondażowego badania użytkownikom przeszkadzają posty, które w ewidentny sposób namawiają do zakupienia czegoś lub stanowią po prostu ofertę handlową. Facebook ograniczy zasięg bezpłatny tego typu postów jeszcze bardziej. Osoby promujące marki bezpłatnie na Facebooku już mogą zacząć się martwić, bo według zapowiedzi Facebooka jedynym rozwiązaniem będą płatne reklamy, których zasięg nie zostanie obniżony.
Poniżej oficjalny przykład zbyt nachalnego posta promocyjnego, którego zasięg organiczny zostanie dodatkowo pomniejszony od stycznia. Przykład podany za Facebookiem.
Rezygnujemy z Facebooka?
Jak pisze portal Adweek nowe zmiany na Facebooku mogą nawet całkowicie zniechęcić marketingowców. Chociaż w wystosowanym komunikacie zapewniano, że strony na Facebooku wciąż są ważne i liczą się jako wizytówki firm a Facebook notuje ogromną liczbę odwiedzin różnych stron, to jednak trudno nie ulec wrażeniu, że pewne branże mogą mieć w chwili obecnej maksymalnie utrudnione zadanie promowania się na Facebooku.
Niektóre firmy są nawet skłonne stawiać bardziej na e-mail marketing niż na wspominany największy portal społecznościowy. Mając możliwość dodania subskrypcji mailowej lub użytkownika na Facebooku, o wiele bardziej postarają się o tego pierwszego. Dodajmy przy tym, że The New York Times oszacował, że tylko 2-8% fanów widzi posty marek opublikowane bezpłatnie.
- Klaudia
- Paweł Sala
- Grzegorz Miłkowski
- Paweł Sala
- Grzegorz Miłkowski