X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać

Nasz newsletter subskrybuje już 12 500 osób!

Płać i płacz, bo Facebook od stycznia po raz kolejny ogranicza zasięg bezpłatny

Płać i płacz, bo Facebook od stycznia po raz kolejny ogranicza zasięg bezpłatnyfot. © nanomanpro - bank zdjęć Fotolia.com

W opublikowanym niedawno oficjalnej informacji Facebooka czytamy między innymi, że News Feed jest rzeczą najważniejszą dla jego użytkowników, gdyż spora część użytkowników właśnie po to odwiedza ten portal codziennie. Już od dobrych paru lat wyraźnie wzrosła konkurencyjność postów na tablicy i w związku z tym nie jest już tak łatwo trafić bezpłatnie z naszym postem na tablice setek czy tysięcy użytkowników.

Od stycznia przyszłego roku Facebook wprowadza kolejne zaostrzenia. Chodzi bowiem o to, że według wyników sondażowego badania użytkownikom przeszkadzają posty, które w ewidentny sposób namawiają do zakupienia czegoś lub stanowią po prostu ofertę handlową. Facebook ograniczy zasięg bezpłatny tego typu postów jeszcze bardziej. Osoby promujące marki bezpłatnie na Facebooku już mogą zacząć się martwić, bo według zapowiedzi Facebooka jedynym rozwiązaniem będą płatne reklamy, których zasięg nie zostanie obniżony.

Poniżej oficjalny przykład zbyt nachalnego posta promocyjnego, którego zasięg organiczny zostanie dodatkowo pomniejszony od stycznia. Przykład podany za Facebookiem.

fot. facebook.com/business/news/update-to-facebook-news-feed

fot. facebook.com/business/news/update-to-facebook-news-feed

Rezygnujemy z Facebooka?

Jak pisze portal Adweek nowe zmiany na Facebooku mogą nawet całkowicie zniechęcić marketingowców. Chociaż w wystosowanym komunikacie zapewniano, że strony na Facebooku wciąż są ważne i liczą się jako wizytówki firm a Facebook notuje ogromną liczbę odwiedzin różnych stron, to jednak trudno nie ulec wrażeniu, że pewne branże mogą mieć w chwili obecnej maksymalnie utrudnione zadanie promowania się na Facebooku.

Niektóre firmy są nawet skłonne stawiać bardziej na e-mail marketing niż na wspominany największy portal społecznościowy. Mając możliwość dodania subskrypcji mailowej lub użytkownika na Facebooku, o wiele bardziej postarają się o tego pierwszego. Dodajmy przy tym, że The New York Times oszacował, że tylko 2-8% fanów widzi posty marek opublikowane bezpłatnie.

  • Ciekawe czy mają na celu TYLKO dobro Internautów :)

  • Paweł Sala

    hehe.. nowości nowościami, a okazuje się że poczciwy email i email marketing daje radę, zwłaszcza gdy nowe kanały dotarcia nastawione są na zysk i to nie koniecznie marketerów, a właścicieli poszczególnych mediów. W każdym razie polecam uwadze wszystkim http://freshmail.pl/przewodnik/dlaczego-email-marketing/email-jest-kamieniem-wegielnym-komunikacji-w-internecie/

    • Grzegorz Miłkowski

      Kontynuując tę myśl, namawiam wszystkich do zapisania się do naszego newslettera – będziecie zawsze na bieżąco z newsami od nas :)

      • Paweł Sala

        … a to wartościowe newsy :)

        • Grzegorz Miłkowski

          Po raz kolejny muszę zgodzić się z przedmówcą ;)

Newsletter

Bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail