reklama
Jak sami twórcy raportu „Making Real-Time Moments Matter” mówią, ich projekt jest pierwszym tego typu, który nie tylko opisuje jak powinny wyglądać działania Real Time Marketingu, ale i przedstawia sposób w jaki radzą sobie i jakie praktyki przyjmują największe marki tego świata.
W badaniu przeprowadzonym przez Wayin wzięło udział ponad 200 specjalistów z dziedziny marketingu, którzy swoje działania opierają na Real Time Marketingu i których firmy odnoszą spektakularne sukcesy i dochody rzędu minimum 100 milionów dolarów rocznie. To, czego możemy dowiedzieć się z raportu, to jak najlepiej połączyć ze sobą zarówno różne narzędzia jak i taktykę działania, w jakich inwestycjach sprawdza się ta dziedzina marketingu i jak szybko należy odpowiadać, a także to, że Real Time Marketing to nie chwilowe działania, a długoterminowa strategia.
Inwestycji w Real Time Marketing nie ma końca
Jak podają dane raportu, niemal 100% firm stosujących marketing w czasie rzeczywistym potwierdziło pozytywny wpływ na sprzedaż, a prawie 60% firm planuje zwiększyć swój budżet na tę gałąź marketingu w ciągu najbliższego roku. Potwierdzeniem siły i potencjału Real Time Marketingu jest fakt, że wśród firm chcących zwiększyć na niego swój budżet, aż 66% skupi się na działaniach ściśle związanych z Social Media, podczas gdy niemal 80% ankietowanych odpowiedziało, że w swoich firmach mają co najmniej trzech pracowników, którzy zobowiązani są do działań na platformach społecznościowych.
Wyzwania
Istnieje mnóstwo “schodków”, które utrudniają uzyskanie efektów w działaniu Real Time Marketingu. Jak odpowiedzieli ankietowani w badaniu Wayin, najczęściej pojawiającą się przeszkodą jest oczywiście budżet, brak szybkich reakcji ze strony teamu czy problemy związane z niedoborem odpowiednich narzędzi analitycznych.
Jakie taktyki stosują najlepsi?
Według raportu, kluczem do sukcesu jest zintegrowany mix taktyk digitalowych oraz na platformach społecznościowych, a ponad 60% respondentów jednogłośnie uznało automatyzację marketingu za swój numer jeden wśród działań strategicznych. Zaangażowanie użytkowników w Social Media działanie, które jest jednym z ważniejszych taktyk strategicznych.
Co jest najważniejsze?
Marketerzy podczas badania mieli również udzielić odpowiedzi na pytanie co ich zdaniem jest najważniejszym elementem składowym, dzięki któremu można dużo precyzyjniej i skuteczniej tworzyć strategię Real Time Markeitngu. Dwie najpopularniejsze i bardzo zbliżone liczbą głosów do siebie odpowiedzi to oczywiści Social Media oraz narzędzia konieczne do monitorowani aktywności w Social Media. Interesujące jest to, że ani team ani manager nie znajdują się obecnie na piedestale zestawienia, z którego zepchnęła ich technologia, dzięki której wszystkie działania stają się łatwiejsze.
Czas odpowiedzi
Jak najszybszy czas odpowiedzi to u marketerów jeden z najważniejszych celów strategicznych, ale i jeden z najtrudniejszych do realizacji i wciąż do poprawy. Czas reakcji wciąż jest za wolny i niemal wszyscy mają świadomość, że od niego wiele zależy, dlatego też wciąż starają się być zarówno szybsi jak i dokładniejsi. Około 90% ankietowanych zgadza się z tym stwierdzeniem, a tylko niewielki odsetek uważa, że to nonsens.
Raport Wayin zawiera również wiele innych informacji, które z pewnością przydadzą się Wam jeśli działacie lub zamierzacie działać w tej branży. Dowiecie się nieco więcej o zyskach ROI oraz jak zachowują się liderzy w tej dziedzinie i jakie taktyki stosują, a także jak ankietowani oceniają możliwość połączenia działań w Social Media z ogólnymi celami marketingowymi swoich firm. Wszystkie potrzebne informacje możecie dostać zupełnie za darmo, pobierając raport tutaj.