8 marca. Piękny dzień. Dzień Kobiet. Jest to również piękny czas dla działań sprzyjających Real Time Marketingowi. W ten dzień gwiazdy, organizacje oraz marki składały kobietom, najlepsze życzenia. Facebook rozkwitł od ilości pięknych słów i kwiatów, ale niestety dostrzegliśmy tylko kilka prawdziwych perełek w morzu życzeń.
Sephora
Co mężczyźni wiedzą o kobietach?Dziś Dzień Kobiet i z tej okazji zapytaliśmy o nasz świat facetów – w kraju, gdzie narodziła się Sephora. Myślicie, że u nas Panowie wiedzą o nas więcej? :)
Francuskie sklepy Dzień Kobiet uznały za dobry pretekst, aby zapytać panów co wiedzą o kobietach. Sephora zadała 5 Francuzom pytania, które dotyczyły świata kobiet – ile czasu kobieta przygotowuje się do wyjścia? Jak myślisz co robi w tym czasie? Nie zabrakło również pytań o przeznaczenie produktów, które pochodzą z damskiej kosmetyczki. Zabrakło za to standardowego pytania – do czego służy zalotka. Film na Facebooku został wyświetlony prawie 10 tysięcy razy i zdobył 200 polubień.
Always #LikeAGirl
Always z okazji Dnia Kobiet skupił się na emotikonach i stereotypach. Firma zadała dziewczynom pytanie czy emotikony je reprezentują. Gdyby się bliżej przyjrzeć poszczególnym obrazkom, rzeczywiście można odnieść wrażenie, że są one oparte na stereotypach. Dziewczęce emoji noszą jedynie różowy kolor i nie uprawiają “męskich” sportów. Marka zwróciła się z prośbą o opisanie swojego wymarzonego dziewczęcego emotikonu i oznaczeniem go #LikeAGirl. Film na Facebooku został wyświetlony 1,6 mln razy, a polubiło go 2 tysiące osób. Always rozpoczęła dyskusję, pod którą nie zabrakło negatywnych komentarzy. Pod filmem znalazły się wpisy typu – “wyluzujcie, to tylko emotikony. Przecież one nie definiują Waszego życia”.
Google
Google odwiedził 13 miast na całym świecie i poprosił aż 337 dziewcząt i kobiet, aby dokończyły zdanie- “pewnego dnia zostanę…”, a na podstawie udzielonych odpowiedzi zrobił film. Kobiety z San Francisco, Rio de Janeiro, Mexico City, Lagos, Moskwy, Kairu, Berlina, Londynu, Paryża, Dżakarty, Bangkoku, New Delhi i Tokio tworzą zróżnicowaną mozaikę osobowości, grup wiekowych i środowiskowych. Ich marzenia są również bardzo zróżnicowane – od ogólnych po bardzo osobiste, od odkrywania liczby pi po zostanie matką– napisał Google pod filmem.
Deloitte Digital PL
www.facebook.com/DeloitteDigitalPL
Panowie z firmy Deloitte Digital Polska zdecydowanie zasłużyli na miejsce w naszym zestawieniu. Urzekli nas swoimi “tekstami”. Digital Boys swoje życzenia zadedykowali Digital Girls. Zrobili je w formie memów, a wisienką na torcie były “chwytliwe” teksty na podryw.
Skromne życzenia, które przyniosły efekt
www.facebook.com/DovePolska
Firma Dove zasłynęła z hasła “prawdziwe piękno”. W swoim portfolio mają już kilka kampanii, które walczą ze stereotypizacją kobiet, przez co nie przechodzą obojętnie w mediach. Tym razem firma swoim fankom na Facebooku złożyła bardzo skromne życzenia. Pomimo prostej formy, post Dove zdobył prawie 9 tysięcy lajków czyli około o 8 tysięcy więcej niż uzyskują “zwykłe wpisy”.
Smakowite życzenia
www.facebook.com/McDonaldsPolska/
www.facebook.com/kfcpolska/
Dla kobiet lubiących słodkości i nie tylko. McDonald’s oraz KFC złożyli bardzo smaczne życzenia. Amerykański gigant rzucił okiem na hamburgera i dostrzegł w nim potencjał zostania kwiatkiem na jeden dzień. Do tego dodał podpis – Jedyny słuszny prezent na Dzień Kobiet to taki, który można zjeść! KFC z okazji Dnia Kobiet zorganizował specjalną cenę kubełka, a do tego wszystkiego stworzył fikcyjną postać gorącego, smakowitego i pełnego tego, co najlepsze Bogdana. Bogdan życzy smakowitego dnia wszystkim Miłośniczkom kurrrczaka.
Real Time Marketing z okazji Dnia Kobiet wypadł w tym roku przeciętnie. Spodziewaliśmy się większej aktywności i lepszego przygotowania ze strony marek stricte dla Kobiet. Niestety, tylko niektóre firmy zasłużyły na gromkie brawa.