reklama
Prześmiewcza, z dużą dozą humoru i dystansem. Taka jest najnowsza kampania marki IKEA.
IKEA jest jedną z marek, które z sukcesem łączą tradycyjne wartości z najnowszymi trendami. Szwedzka firma od lat w swoich kampaniach promuje ekologiczny styl życia oraz zachęca do wspólnego spędzania czasu z rodziną i przyjaciółmi. W kampanii „Let’s relax” wyśmiewa zabójcze tempo życia, media społecznościowe, a przy okazji nas samych.
Social media obiektem żartów
Marka IKEA przedstawiła swoją własną wizję Instagrama. Najnowsza kampania szwedzkiej marki nie jest jedyną kampanią, która w kreatywny sposób wykorzystuje tematykę mediów społecznościowych. Niedawno pisaliśmy o kampanii „Sprawdź, zanim zostanie usunięte”, która nie tylko dotyczy nowotworu, ale i walczy z restrykcyjnym podejściem Marka Zuckerberga.
Czytaj więcej: „Sprawdź, zanim zostanie usunięte” – kampania, która działa w słusznej sprawie i osmiesza cenzurę w mediach społecznościowych
Instagram XVII wieku
W swojej kampanii marka IKEA zobrazowała to co działaby się, gdyby ludzie w XVII wieku czuli to samo co my dzisiaj, kiedy w restauracji kelner kładzie przed nami pięknie wyglądający talerz, który absolutnie wymaga uwiecznienia. Jedzenie stygnie, a my konkurujemy o ujęcie, które zbierze największą ilość polubień.
Bo najważniejsze są “lajki”
Kampania została przygotowana przez agencję Acne w Sztokholmie. W nagraniu arystokratyczna rodzina zasiada do rodzinnego obiadu. Jednak zanim będą mogli spróbować jedzenia ich nadworny malarz musi je najpierw uwiecznić. Kiedy obraz jest gotowy musi on zostać pokazany i zatwierdzony przez resztę społeczeństwa. Oczywiście następuje to za pomocą kciuków. Dopiero wówczas rodzina może przystąpić do zajadania.
Let’s relax
Na koniec filmu pojawia się zdanie „ It’s a meal. Not a competition.” Celem kampanii jest zachęcenie ludzi do ponownego odkrycia przyjemności jaka płynie z gotowania i spożywania posiłku. Marka namawia do zwolnienia szalonego tempa życia oraz czerpania radości płynącej z wykonywania prostych czynności.