reklama
Dobry pomysł, ciekawa konwencja i szczytny cel. Co wymyślić i jak dotrzeć do kobiet tak, aby przekaz nie zginął w gąszczu informacji? Na bardzo dobry dobry pomysł wpadła organizacja Pink Ribbon German (niemiecki odpowiedni Różowej Wstążki), która stworzyła kampanię „Check it before it’s removed”. Nie tylko zachęca ona kobiety do regularnego badania piersi, ale i wyśmiewa zasady panujące w mediach społecznościowych.
W ramach kampanii powstała sesja zdjęciowa, gdzie widać kobiety z odsłoniętą piersią. Fotografie można (bezpośrednio ze strony internetowej) udostępniać w mediach społecznościowych, jednak jest jedno „ale”. Regulamin zarówno Facebooka, jak i Instagrama nie pozwala na udostępnianie zdjęć, na których widać kobiecy sutek. Dlatego hasło kampanii nie tylko odnosi się do walki z nowotworem, ale i ośmiesza regulaminy mediów społecznościowych.
Nie jest to jedyna akcja tego typu. W zeszłym roku, głównie na Instagramie, kobiety publikowały zdjęcie, na których widać było ocenzurowane piersi z podpisem #freethenipple. A kilka miesięcy temu pisaliśmy o piersiach Henry’ego i o 10 powodach dlaczego kampania #łapjaja odniosła sukces.
Czytaj więcej: Kobiety topless z męskimi sutkami – nowa akcja na Instagramie
Czytaj więcej: „Piersi Henry’ego” – kampania edukacyjna w mediach społecznościowych
Czytaj więcej: 10 powodów, dlaczego kampania #łapjaja odniosła sukces
Celem kampanii jest zachęcanie kobiet do regularnego badania piersi. Na stronie kampanii został zamieszczony film, który pokazuje jak takie badanie prawidłowo przeprowadzić samodzielnie. Organizatorzy mają świadomość, że samo badanie nie zapobiegnie przed chorobą, ale pozwoli ono zwiększyć świadomość własnego ciała i wcześniej wyczuć ewentualne zmiany, które mogą się pojawić.
- maximer006
- Monika Fiszer
- FazZi