reklama
W zeszłym tygodniu sprawdziliśmy „Kto jest fanem Magdy Gessler na Facebooku?” Dzisiaj ponownie zagramy w grę „Zgadnij kto to”, aby przybliżyć Wam profile osób, które obserwują Joannę Krupę. Jak już wcześniej pisaliśmy, założenia dotyczące odbiorców danego profilu niekiedy mogą być mylne. I tak też się stało w tym przypadku. Czy aby na pewno dobry rozwiązaniem jest zaangażowanie Krupy, synonimu kobiecości, w promocję produktu przeznaczonego tylko dla kobiet, skoro znaczna większość jej fanów to mężczyźni?
Badanie zainteresowań
Na właśnie takie pytania pozwala udzielić odpowiedzi badanie zainteresowań, które ma w swojej ofercie firma badawcza Sotrender. Badanie zainteresowań może zarówno objąć profile marek, jak i influencerów. Dzięki analizie danych z Facebooka, zespół Sotrenera jest w stanie wskazać profile, gdzie angażują się fani marki albo zweryfikować pomysł podjęcia współpracy ze znanym internetowym influencerem. Więcej informacji o tej metodzie badania znajdziecie na firmowym blogu.
Płeć i wiek
Zacznijmy od informacji podstawowych i wypełnijmy rubryki płeć oraz wiek. Zapewne dla niektórych osób, może to być zaskakujące, ale profil Joanny Krupy w większości obserwują mężczyźni. Stanowią oni aż 62% pośród wszystkich fanów na Facebooku. Największą grupą są mężczyźni w wieku od 25 do 44 lat. Z kolei profil modelki najwięcej kobiet obserwuje w wieku od 25 do 34 lat.
Współaktywność
Na wykresie „współaktywności” lista sortowana jest po bezwzględnej licznie wspólnych zaangażowanych. Wykres według bezwzględnej liczby zaangażowanych pokazuje fanpejdże, na których angażowała się największa liczba fanów Joanny Krupy. Jak widzimy na wykresie stanowią oni niewielki procent wszystkich użytkowników tych stron. Dlatego trudno powiedzieć, żeby były one w jakiś sposób podobne. Zainteresowanie na obydwu profilach wynika z samego rachunku prawdopodobieństwa, że jakaś część użytkowników każdej strony będzie się na nich angażować.
Podobieństwo
Dlatego aby lepiej zrozumieć, gdzie angażują się fani Joanny Krupy należy przyjrzeć się drugiemu wykresowi, albowiem na wykresie podobieństwa lista sortowana jest po procencie, który wyrażony jest jako stosunek wspólnej liczby zaangażowanych do wszystkich zaangażowanych na danym profilu. Wykres ten pokazuje strony, których ogromna część użytkowników angażowała się również na profilu Joanny Krupy. Oznacza to, że jeśli lubisz fanpage Karoliny Gilon to najprawdopodobniej jesteś również fanem Krupy, bowiem wyniki zawsze pokazują strony albo bardzo podobne w treści albo silnie powiązane ze stroną, która nas interesuje.
W przypadku analizy fanów Joanny Krupy doczekaliśmy się niespodzianki. Modelkę na Facebooku obserwuje więcej mężczyzn niż kobiet. Już niedługo ponownie zadamy sobie pytanie “Kto jest fanem…?”