reklama
Mierzenie procesów reklamowych jest istotnym elementem działań marketingowych – pomaga w ocenie ich skuteczności i stopnia przystosowania do odbiorcy. Jednak pomiar na różnych urządzeniach, kanałach i platformach, bez konsekwentnego mianownika, jest trudny. Tym mianownikiem powinni być prawdziwi ludzie. Gdy człowiek nie jest w centrum kampanii, aż 66 procent zdarzeń konwersji pozostaje nierozpoznane. Jak skupić się na nim w procesie mierzenia efektów? Jednym z najlepszych sposobów jest współpraca marketerów z zaufanymi partnerami zajmującymi się pomiarami.
Facebook w zakładce Facebook Biznes zapowiada kilka nowych narzędzi pomiarowych, które pozwolą na lepsze zrozumienie efektywności naszych kampanii, tego czy przynosi ona efekty sprzedażowe i jaki wpływ na odbiorcę mają reklamy.
Nielsen Catalina Solutions
Od wczoraj Nielsen Catalina Solutions oferuje reklamy Consumer Package Goods (CPG), czyli dóbr konsumpcyjnych, co umożliwi nam zrozumienie wpływu Facebooka i Instagrama na decyzje zakupowe.
Oracle Data Cloud
Oracle Data Cloud współpracuje z Facebookiem od czterech lat. Nowe narzędzie Facebook Lift API sprawi, że pomiary będą bardziej dostosowane do małych firm. Sprawdzimy jak użytkownicy zachowują się przed zobaczeniem reklamy i czy zachęca ich do zakupu. Wydzielone zostaną dwie grupy – badana naukowo i kontrolowana metodologicznie. Pierwsza grupa zobaczy reklamę, a druga nie. Wówczas widoczne będą różnice w sprzedaży przed i po dotarciem reklamy.
Integracja Facebook Atlas oraz Visual IQ i Neustar
Nowe narzędzie zintegrowane z Facebook Atlas, pozwoli na lepsze decyzje reklamowe. Podjęcie decyzji o wykupieniu kredytu jest trudne i zazwyczaj oparte na ostatnim kliknięciu w reklamę. Od teraz marki będą mogły korzystać z narzędzia, które wykaże jakie reklamy zasługują na zakup kredytu.
Pomiary mobilne
Reklamodawcy na urządzenia mobilne także chcą odejść od metody oceny efektywności reklam pod kątem ostatniego kliknięcia. Od teraz współpraca z takimi partnerami jak Adways Inc., AppsFlyer, Apsalar, CyberZ, Kochava i Localytics umożliwi przypisanie kredytów także do takich reklam, które zostały wyświetlone, ale odbiorcy w nie nie kliknęli.
Media społecznościowe dysponują obecnie ogromnym potencjałem reklamowym. Facebook deklaruje, że jego model integracji marketingowej jest preferowany dla największych firm na świecie i pozwoli zgromadzić informacje, które zaoowocują lepszymi decyzjami reklamowymi, także dla urządzeń mobilnych.