X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Facebook zmienia algorytm wyświetlania filmów w Aktualnościach

Facebook zapowiedział zmianę algorytmu pozycjonowania treści wideo w serwisie. Dzięki wzrostowi znaczenia "procentu ukończenia", dłuższe filmy nie będą dyskryminowane w Aktualnościach.

Facebook zmienia algorytm wyświetlania filmów w Aktualnościachfot. bank zdjęć shutterstock.com

reklama


Format wideo odgrywa w mediach społecznościowych bardzo ważną rolę i angażują użytkowników. W listopadzie wspominaliśmy, że z badań Sotrendera wynika, iż już osiem procent wszystkich treści na Facebooku to właśnie wideo. W ostatnich latach liczba ta rosła i przewiduje się dalsze tendencje wzrostowe. Portal nieustannie pracuje nad udoskonalaniem Aktualności w serwisie, między innymi po to, by były jeszcze bardziej dopasowane do formatów wideo.

Wczoraj zapowiedziano zmianę w algorytmie pozycjonowania filmów w news feedzie. Jednym z parametrów branych pod uwagę w pozycjonowaniu jest „procent ukończenia”, czyli informacja o tym, jak duża część filmu została obejrzana przez daną osobę. Mając wiedzę na temat obejrzanych wcześniej filmów możliwe jest lepsze dopasowanie kolejnych klipów proponowanych w Aktualnościach. Obejrzenie przez użytkownika większości lub całości filmu jest dla Facebooka wyraźnym sygnałem, że materiał był interesujący i zaangażował odbiorcę. Ponieważ obejrzenie w całości długiego filmu wymaga większego zaangażowania, niż w przypadku krótkiego, „procent ukończenia” dłuższych klipów będzie miał teraz w algorytmie większą wagę, niż w przypadku krótkich. Dzięki temu dłuższe materiały nie będą dyskryminowane przez algorytm dobierający treści w Aktualnościach.

Administratorzy większości stron na Facebooku nie powinni odczuć znaczących zmian w dystrybucji materiałów wideo. Może się jednak okazać, że nieco wzrośnie liczba wyświetleń dłuższych filmów i jednocześnie spadnie dotarcie krótszych materiałów. Twórcy i właściciele stron powinni jednak nadal skupiać się na tym, by długość filmów była dopasowana do opowiadanej historii, a materiał angażował odbiorców. Pomocne mogą być także informacje o statystykach strony. Zmiana w działaniu algorytmu będzie stopniowo wprowadzana w nadchodzących tygodniach.

Reklama

[FM_form id="1"]