reklama
Millennialsi to pokolenie, o którym ostatnio bardzo głośno, szczególnie w działach marketingu firm z niemal każdej branży. Marketerzy mówią, że “są inni”, nie wiedzą, czego chcą, są niecierpliwi, uzależnieni od internetu, trudni, a przede wszystkim, że nie reagują na działania, które dotychczas prowadzone były z powodzeniem. Podobno chcą czegoś więcej, ale sami nie wiedzą czego. Na szczęście większość tych mitów udało się obalić podczas Millennials Marketing Forum, które miało miejsce w dniach 26 i 27 stycznia 2017 roku.
O czym mówiono podczas wydarzenia?
W trakcie dwudniowego forum cała uwaga została skierowana na pokolenie Y, czyli osoby urodzone pomiędzy 1980, a 2000 rokiem. Prelegenci opowiadali o tym, jakie mity krążą wokół pokolenia Millennium, jak pozbyć się schematów w myśleniu o nim, wyzwolić siłę rekomendacji wykorzystując w pełni ich potencjał, a także m.in. o tym, jak prowadzić (Young) Customer Service w mediach społecznościowych. Wśród prelegentów znalazły się takie nazwiska jak dr Konrad Maj, ewengelista video marketingu – Magdalena Daniłoś czy specjalista influencer marketingu – Kamil Bolek.
Przede wszystkim prelegenci pozwolili uczestnikom dokładnie określić, kim jest osoba nazywana Millennialsem, czego wymaga od marki i jak do niej dotrzeć. Uczestnicy mogli zobaczyć dobre, jak i złe strony pokolenia Y, poznać ich harmonogram dnia i dowiedzieć się, gdzie szukać insightów planując strategię działań dla tej grupy. Bardzo dużą uwagę przywiązano także do samych idei i możliwości współtworzenia ich wraz z marką, czyli tego, co dla Millennialsów najważniejsze.
Klucz do serc pokolenia Y
Wspólnym mianownikiem dla wszystkich prelekcji była autentyczność i naturalność komunikacji, która powinna być zachowana we wszystkich działaniach marketingowych kierowany do tej popularnej i trudnej grupy docelowej. Z pomocą wychodzą naprzeciw influencerzy, a także platformy takie np. indaHash, które pozwalają zbudować nie tylko zasięg akcji, ale przede wszystkim trafić do wybranej grupy docelowej przez osobę, która jest w ich środowisku i której statystycznemu Millennialsowi najłatwiej jest zaufać.
Podczas tych dwóch dni intensywnych prelekcji maksymalną uwagę poświęcono grupie, do której coraz trudniej dotrzeć ze swoim przekazem reklamowym. Specjaliści na podstawie badań, raportów, a przede wszystkim case study pokazali, jak w wyjątkowy i najbardziej trafny sposób zachęcić Millennialsów do zaangażowania, i co więcej, do współtworzenia własnej marki, nie zapominając także o ciągle rozwijających się technologiach, video marketingu i monitoringu sieci.
- Monika