reklama
Od niedawna targetowanie konkretnych kampanii reklamowych może odbywać się poprzez wpisanie kodu pocztowego. Nowa funkcjonalność jest dostępna za pośrednictwem narzędzi Power Editor i Ads Manager. Jak na razie, taka forma adresowania materiałów reklamowych jest możliwa tylko w Stanach Zjednoczonych – informuje Mashable. Wszystko jednak wskazuje na to, że sukcesywnie kolejne kraje dołączą do tego grona.
Jak do tej pory, targetowanie możliwe było tylko poprzez podanie konkretnego kraju, regionu bądź miasta, tymczasem twórcy Facebooka postanowili umożliwić firmom i instytucjom bardzo dokładne adresowanie reklam na podstawie kodów pocztowych:
Jak podaje serwis Inside Facebook przez ostatnie kilka miesięcy na Facebooku napotkać można było komunikaty z prośbą o podanie kodu pocztowego, a ściślej mówiąc, wybranie z listy kodu, który jest najbliższy miejscu zamieszkania użytkownika. Po tych kilku miesiącach zbierania informacji o swoich użytkownikach w końcu stało się jasne, do czego te dane będą właściwie potrzebne.
Nowa funkcja Facebooka może budzić kontrowersje. Z jednej strony, portal znacznie wkracza w naszą prywatność, prosząc o tak dokładne i osobiste informacje jak kod pocztowy. Jednak, jak do tej pory, podanie tej informacji nie jest obowiązkowe, dlatego sami możemy zdecydować, czy chcemy ją podawać. Ponadto, specyfika portali społecznościowych polega na tym, że ich użytkownicy sami chętnie dzielą się informacjami o sobie, przykładem są popularne “zameldowania”, czyli wysyłanie powiadomień o miejscach, w których spotkaliśmy się ze znajomymi.
Z drugiej strony jednak, nowy sposób adresowania kampanii reklamowych zdaje się dawać ogromną szansę małym, lokalnym firmom, które szczególnie cierpią przez konkurencję z korporacjami i sieciami. Dzięki takiej formie targetowania reklam użytkownicy Facebooka będą mogli dowiedzieć się, jakie drobne przedsiębiorstwa i instytucje znajdują się w ich bezpośrednim sąsiedztwie. Być może w ten prosty sposób lokalne firmy zyskają nowych klientów.
Jak czytamy dalej na portalu Inside Facebook z badań wynika, że aż 94% małych firm wie o istnieniu usługi Facebook Ads, jednak tylko 22% je stosuje. Zaś prawie jedna czwarta z osób, które zrezygnowały z usługi jako powód rezygnacji podają “niewłaściwe targetowanie”. Być może nowa forma adresowania jest właśnie wyjściem naprzeciw potrzebom małych przedsiębiorców?