reklama
Wprowdzona w sierpniu ubiegłego roku przez Instagrama sekcja Stories obecnie cieszy się bardzo dużą popularnością wśród użytkowników. Wedle danych z konńca kwietnia, ze znikających historii na Instagramie korzysta już ponad 200 milionów aktywnych użytkowników, czyli więcej niż na Snapchacie, gdzie mówi się o około 170 milionach korzystających z funkcji każdego dnia. Na fali popularności w styczniu tego roku uruchomiono możliwość reklamowania tam produktów.
Dotąd reklamy na Instagram Stories umożliwiały głównie dotarcie do szerokich grup odbiorców za pomocą zaprezentowanych treści. Aktualnie pozwalają także na bezpośrednie podjęcie działań. Jak infomował w maju portal Ad Age, Instagram przeprowadzał testy reklam w sekcji Instagram Stories, które umożliwiały bezpośrednie reakcje Dziennikarze portalu zauważyli wówczas, że na Instagramie pojawiła się reklama firmy SumUp oferującej płatności elektroniczne, która umożliwiała przekierowanie do bezpośredniej rejestracji w serwisie. Twórcy aplikacji potwierdzili wtedy, że testują reklamy typu direct response, ale nie zdradzili, którzy reklamodawcy mają szansę prezentowania w taki sposób treści. Dotychczas dostępna była już opcja reklam z CTA “Dowiedz się więcej”, która przekierowywała na stronę, jak widać w przypadku L’Oreal’a. Teraz pojawiły się jednak bardziej bezpośrednie formy reakcji, co widać na przykładzie Garden space pozwalającego na bezpośrednie zainstalowanie aplikacji dzięki opcji “Zainstaluj teraz”.
Wedle informacji portalu WERSM, reklamodawcy mają możliwość skorzystania z 12 nowych wariantów CTA: Aplikuj teraz, Zarezerwuj teraz, Skontaktuj się z nami, Wesprzyj teraz, Pobierz teraz, Dowiedz się więcej, Wyślij wiadomość, Wyśli prośbę, Zamów, Kup teraz, Zarejestruj się, Zobacz więcej. Reklamy z CTA są dostępne za pośrednictwem Menedżera Reklam Facebooka, Power Editora, a także poprzez API Facebooka. W ramach nowego formatu możliwe jest wykorzystanie zarówno zdjęć pionowych, jak i 15-sekundowych filmów wideo.