reklama
Facebook daje markom wiele możliwości reklamowych oraz narzędzi sprawdzających ich skuteczność. Zarówno bezpośrednio na portalu, jak i Instagramie, możemy przy wykorzystaniu wybranego formatu prowadzić kampanie promujące firmę. Teraz jednak reklamodawcy zyskali kolejną możliwość. Jak informuje Ad Age, światowy gigant umożliwi dodawanie reklam w Messengerze, czyli komunikatorze, z którego korzysta miesięcznie już 1,2 miliarda ludzi.
Treści reklamowe będą pojawiały się w karcie głównej w aplikacji i pojawią się jako rozszerzenie kampanii prowadzonych na Facebooku i Instagramie i będą miały takie same funkcje. Aby treści, z wykluczeniem wideo, pojawiały się także także w komunikatorze konieczne będzie zaznaczenie wybranego pola w dodatkowych umiejscowieniach reklam w Power Edtiorze lub Menedżerze Reklam. Możliwe będzie wyświetlenie karuzel lub zdjęć, które przeniosą użytkownika na stronę zewnętrzną lub będą konwertować w Messengerze.
Dotąd takie rozwiązanie było testowane w Tajlandii i Australii, a teraz ma pojawić się na całym świecie. Jak dowiedział się serwis wirtualnemedia.pl, także w Polsce. Niektórzy reklamodawcy mogą widzieć już tą opcję, u innych zaś powinna pojawić się w ciągu najbliższego tygodnia lub też dwóch. Dziennikarze dowiedzieli się także, że możliwość reklamy w Messengerze początkowo będzie dostępna w przypadku kampanii, których celem jest zwiększenie ruchu lub konwersja.
Wprowadzenie reklam do aplikacji cieszącej się dużą popularnością może być umotywowane faktem, że aby ją użytkować nie trzeba posiadać konta na Facebooku. Oznacza to, że jej odbiorcami mogą być osoby będące w grupie docelowej, do których dotąd nie dotarły facebookowe reklamy. Czy pojawienie się reklam w aplikacji wpłynie na komfort korzystania oraz liczbę użytkowników? Możemy przypuszczać, że użytkownicy, którzy nie korzystają z portalu i nie mieli dotąd styczności z komunikatami reklamowymi w jego obrębie bardziej odczują wprowadzenia takich zmian. Samo ryzyko przeniesienia komunikacji do innej aplikacji jest raczej nikłe, bowiem popularność Messengera sprawia, znajdziemy w nim bez większego problemu znajomych oraz skontaktujemy się z administratorami fanapage’y, organizatorami wydarzeń czy też dopytamy o szczegóły na temat produktu wybrane marki. Można jednak spodziewać się, że nie będą oni usatysfakcjonowani, że coś będzie zaburzało korzystanie z aplikacji.