reklama
Jak donosi The Wall Street Journal, Instagram przygotowuje się obecnie do wprowadzenia nowej funkcji, w ramach której możliwe byłoby udostępnianie w aplikacji nawet godzinnych filmów. Jedynym warunkiem miałby być pionowy format materiałów.
Zmiana limitu czasowego?
Wprowadzenie opcji udostępnianie materiałów z limitem godziny byłoby nie lada rewolucją dla użytkowników Instagrama. Dotąd byli oni przyzwyczajeni do krótkich form, a Stories sprawiło, że pokochali znikające po upływie doby treści. Zmiana limitu otworzyłaby im nowe możliwości i sprawiła, że aplikacja mogłaby potencjalnie zagrozić YouTube’owi. Z pewnością zachęciłaby także influencerów oraz marki do profesjonalizacji działań w aplikacji i tworzenia dedykowanych, pionowych wideo na potrzeby instagramowej komunikacji. Nie sposób dostrzec także drugiej strony medalu, czyli potencjału dla reklamodawców, którzy mogliby zyskać więcej przestrzeni na swoje komunikaty.
Istotna rola wideo w aplikacji
Opisany w amerykańskim serwisie plan jest wstępny, a w toku są rozmowy z influencerami i wydawcami, więc twórcy aplikacji mogą ostatecznie porzucić pomysł wdrożenia takiego rozwiązania. Jednak już same sygnały o pomyśle wskazują, że kładą oni coraz większy nacisk na wideo, nie tylko krótkie. W perspektywie wielu doniesień, wedle których nasza uwaga skupia się na materiałach zaledwie przez kilka sekund, taka decyzja ze strony Instagrama byłaby krokiem w przeciwnym kierunku. Nie wydaje się jednak, by skazywało to z góry aplikację na porażkę.
Stories na Instagramie, z których korzysta już ponad 300 milionów aktywnych użytkowników dzienne, zostały zaprojektowane z myślą o pionowym formacie i wygodzie użytkowników, którzy odtwarzają je na mobile’u. Obecnie użytkownicy mogą tworzyć i udostępniać 15 sekundowe filmy w ramach relacji oraz 60-sekundowe w ramach głównego kanału aktualności. Czy wkrótce się to zmieni i podzielą się oni z innymi dłuższymi materiałami? Pozostaje nam oczekiwać na ogłoszenia ze strony Instagrama.