reklama
Instagram Stories stało się już nieodłączną częścią aplikacji, która wedle ostatnich danych jest szóstą najpopularniejszym medium społecznościowym na świecie. Po dwóch latach od uruchomienia znikających relacji trudno jest chyba wyobrazić sobie korzystanie z Instagrama bez tej funkcji, z której każdego dnia korzysta ponad 400 milionów użytkowników.
Pierwotnie traktowano ją jak konkurencję dla Snapchata i zastanawiano się, czy ma szansę na sukces. Z czasem okazało się jednak, że użytkownicy pokochali efemeryczne treści udostępniane właśnie w ramach aplikacji, którą już od lat doskonale znają.
Z okazji drugiej rocznicy uruchomienia Stories, która przypada na 2 sierpnia, twórcy aplikacji udostępnili wpis, w których podsumowali, jak z biegiem czasu rozwijały się historie na Instagramie. Zadeklarowali oni także, że przez ten czas ciężko pracowali, aby użytkownicy mogli wyrażać siebie na nowe sposoby i nawiązywać relacje z przyjaciółmi, że są wdzięczni społeczności za to, że dzieli się swoimi historiami i zamierzają dalej dbać o jej rozwój.
Jak w ciągu lat zmieniło się Instagram Stories?
2016
Jak już wspominaliśmy, Instagram Stories zostało uruchomione w sierpniu 2016 roku. Kilka miesięcy od startu, bo już w październiku, ogłoszono, że z funkcji korzysta 100 milionów użytkowników dziennie. Miesiąc później do Stories dodano możliwość tworzenia i publikowania Boomerangów, czyli krótkich, zapętlonych materiałów wideo.
2017
W kwietniu 2017 roku ze Stories korzystało już 200 milionów użytkowników każdego dnia. W listopadzie zaś pojawił się w niej efekt Superzoom, który umożliwia nagrywanie filmów ze stopniowym zbliżeniem i efektami dźwiękowymi oraz Poll Stickers – naklejki z ankietami, który sprawiły, że użytkownicy zaczęli wchodzić w interakcje z odtwarzanymi materiałami.
2018
W lutym 2018 roku w ramach historii pojawiła się możliwość dodawania napisów w różnych stylach, czyli Type Mode. W maju do grona aktywizujących odbiorców funkcji dołączył Emoji Slider, nowa forma ankiet w postaci suwaka z emoji, za pomocą której odbiorcy użytkownicy mogą wyrażać swoje opinie. W czerwcu korzystający ze Stories zyskali możliwość dodawania do materiałów muzyki. Wtedy to także ogłoszono, że z funkcji korzysta już 400 milionów osób dziennie.
Ostatnią nowością, którą wprowadzono w ubiegłym miesiącu jest możliwość zamieszczania w relacjach Question Sticker, czyli naklejek z pytaniami, których szerokie wykorzystanie możemy obserwować zarówno u indywidualnych użytkowników, jak i na profilach marek.
Jak deklarują sami twórcy, możemy spodziewać się, że rozwój aplikacji i Stories wciąż będzie nabierał tempa, bowiem gromadzi ona wokół siebie bardzo liczne grono użytkowników.