reklama
W 2018 roku korzystanie z mediów społecznościowych jest czymś naturalnym, zarówno dla użytkowników, którzy w taki sposób się komunikują i czerpią informacje, jak i marek, dla których jest to kanał obsługi klienta. Wedle raportu IAB “Raport Internet 2017/2018: Social Media”, wartość rynku social media w Polsce ubiegłym roku wyniosła 600 milionów złotych, a Facebook z zasięgiem liczącym 82% wśród polskich internautów pozostaje liderem portali social media. A jak aktualnie wygląda to na skalę globalną?
Social media na świecie
Statista przedstawiła najnowsze dane na temat korzystania z portali społecznościowych na świecie. Dane z lipca 2018 dostarczają wiedzy na temat tego, które z nich cieszą się największą popularnością.
Wiodące portale społecznościowe są dostęp w wielu językach i umożliwiają swoim odbiorcom łączenie się ze znajomymi oraz osobami z różnych regionów geograficznych, politycznych oraz gospodarczych. W większości pochodzą one z USA, jednak europejskie serwisy takie jak VK czy chińskie serwisy Qzone i Renren również zyskały na znacznej popularność w swoich rejonach geograficznych.
Okazuje się także, że już 2 miliardy użytkowników internetu korzysta z portali społecznościowych, a oczekuje się, że liczba ta będzie rosnąć wraz ze wzrostem popularności urządzeń mobilnych oraz samych mediów.
Facebook na szczycie listy
Liderem rynku i pierwszą siecią społecznościową, która jako pierwsza przekroczyła magiczny próg miliarda zarejestrowanych userów jest Facebook. Obecnie korzysta z niego blisko 2,2 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie, a wedle Badania Gemius PBI z 10 lipca, w Polsce jest to blisko 21,5 miliona internautow.
Drugie miejsce na podium, z liczbą 1,9 miliarda osób, zajmuje YouTube, z którego wedle wspomnianych danych PBI z lipca korzysta już blisko 19,5 polskich miliona internautów. Trzecie miejsce z 1,5 miliarda userów należy do WhatsApp’a.
Facebook Messenger z 1,3 miliardem korzystających plasuje się tuż za podium, a za nim znajdziemy WeChat z ponad miliardem userów oraz Instagram z dokładnie miliardem.
W połowie zestawienia znajdują się Twitter (336 milionów) oraz chiński serwis mikroblogowy Sina Weibo (411 milionów). LinkedIn zaś może się pochwalić 294 milionami aktywnych odbiorców.
Pinterest i Telegram zamykają zestawienie
Snapchat, który wydaje się stosunkowo popularny wśród ludzi młodych, zajmuje czwarte miejsce od końca z 255 milionami korzystających z aplikacji. Spośród wymienionych serwisów najmniejszą popularność odnotowano dla Pinteresta i Telegrama – oba serwisy posiadają po 200 milionów użytkowników.
Źródło danych: Statista.com