reklama
Wielokrotnie pisaliśmy o tym, że Facebook testuje różne rozwiązania dla ofert pracy. Serwis wspiera lokalne firmy oraz osoby poszukujące pracy dzięki rozszerzeniu możliwości zamieszczania ofert rekrutacyjnych i przeglądania ich za pośrednictwem platformy.
W badaniu zrealizowanym przez Morning Consult co czwarty Amerykanin szukał lub znalazł pracę za pośrednictwem Facebooka. By jeszcze bardziej ułatwić ten proces, serwis w lutym utworzył dedykowaną sekcję “Oferty pracy”. Teraz została ona udostępniona wszystkim polskim użytkownikom platformy.
Jak aplikować?
Poszukiwanie pracy za pośrednictwem Facebooka jest szybkie, łatwe i bezpłatne. Wystarczy wejść w zakładkę “Oferty pracy“, zdefiniować zakres wyszukiwania – odległość, branżę oraz rodzaj poszukiwanej pracy i zacząć przeglądać oferty.
Po wybraniu oferty należy kliknąć przycisk “Zgłoś kandydaturę”, a formularz aplikacyjny zostanie automatycznie wypełniony danymi z profilu na Facebooku. Oczywiście przed ostatecznym wysłaniem aplikacji istnieje możliwość jej edycji i uzupełnienia.
Jak zamieścić ofertę?
Zamieszczanie ofert przez firmy również nie sprawia żadnego problemu. Administratorzy stron firmowych mogą tworzyć ogłoszenia rekrutacyjne, które mogą pojawić się na stronie na Facebooku, w zakładce “Oferty pracy”, w zakładce Marketplace, a także w Aktualnościach. Mogą one zostać wsparte reklamowo, aby dotrzeć do najwłaściwszych kandydatów. Firmy mogą także zarządzać ogłoszeniami aby prowadzić komunikację z aplikantami, umawiać rozmowy rekrutacyjne lub wysyłać automatyczne przypomnienia za pośrednictwem Messengera.
Facebook niczym LinkedIn?
Możliwość skorzystania z sekcji “Oferty Pracy” przez wszystkich polskich użytkowników może sprawić, że znalezienie pracy przez Facebooka będzie jeszcze łatwiejsze niż dotąd, a firmy coraz chętniej będą rekrutowały pracowników także tym kanałem.
Źródło: informacja prasowa
- Mag Juk
- Mag Juk