reklama
Ponad 70% czasu, w jakim użytkownicy z całego świata oglądają wideo na YouTube, pochodzi ze smartfonów. Mobilni internauci mogą oglądać filmy zarówno w formacie kwadratowym, orientacji poziomej, jak i pionowej. Wystarczy włączyć dany film, aby odtwarzacz automatycznie dostosował się do jego wymiarów. Teraz na YouTube dostępne są także wertykalne reklamy wideo (Vertical video ads) w TrueView oraz kampaniach promujących aplikacje. Dostosowanie wymiarów reklamy do preferencji internautów zapewni im także wygodniejsze korzystanie z mobilnej wersji platformy, a tym samym umożliwi zwiększenie poziomu ich zaangażowania.
Popularność YouTube na urządzeniach mobilnych
W skali globalnej filmy na YouTube ogląda już 1,9 miliarda zalogowanych użytkowników miesięcznie, a co minutę do serwisu trafia 400 godzin wideo. W Polsce YouTube dociera do 74% internautów, a już ponad 60 kanałów polskich twórców osiągnęło ponad milion subskrypcji. Warto zwrócić uwagę, że ponad 70% czasu, w jakim użytkownicy z całego świata oglądają wideo na YouTube, pochodzi z urządzeń mobilnych.
Różne rodzaje reklam
Aby efektywnie wykorzystać zaangażowanie użytkowników i ich preferencje, należy stworzyć różne rodzaje reklam, w tym te uwzględniające format kwadratowy oraz orientację pionową filmu. YouTube udostępnia teraz reklamy wideo dostosowane do orientacji pionowej, aby zapewnić mobilnym użytkownikom jeszcze wygodniejsze korzystanie z aplikacji.
Wertykalne reklamy wideo optymalizują powierzchnię, na której można zawrzeć przekaz reklamowy, jak i umożliwiają zaangażowanie użytkowników w sposób, który odpowiada ich preferencjom dotyczącym wyświetlania filmów. Jest to również dobre uzupełnienie spotów w orientacji poziomej, dlatego warto rozważyć wykorzystanie zarówno wertykalnych, jak i horyzontalnych zasobów wideo w jednej kampanii, aby zmaksymalizować jej efekty.
Wpływ na efekty
Niedawnym przykładem zastosowania kombinacji wertykalnych i horyzontalnych reklam wideo jest kampania nowego modelu SUV’a firmy Hyundai. W jej wyniku uzyskano 33% wzrost świadomości marki i prawie 12% wzrost dotyczący rozważenia zakupu jednego z modeli Hyundai.
Źródło: informacja prasowa YouTube