reklama
W ostatnich dniach w social media pojawiło się kilka zmian i aktualizacji. Światowi giganci dokładają wszelkich starań, aby zapewniać użytkownikom jak najlepsze doświadczenia płynące z użytkowania popularnych serwisów i aplikacji społecznościowych. Wiedza o nich może okazać się przydatna w kontekście planowania przyszłych działań i wykorzystywania pełnego potencjału mediów. O jakich zmianach warto więc wiedzieć?
GIF-y w Direct Message
Jedną z nowości, jakie zaprezentowano dla aplikacji są GIF-y w Instagram Direct. Od kilku dni możemy wyrażać siebie w niezliczonych wizualnych aspektach, kiedy wysyłamy wiadomości do znajomych. Aby to zrobić wystarczy w dowolnym wątku wiadomości dotknąć nowego przycisku GIF na pasku narzędziowym i otworzyć bibliotekę najnowszych GIF-ów zyskujących popularność z GIPHY. Po przesunięciu palcem zobaczymy, co aktualnie zyskuje na popularności lub wyszukamy za pomocą słów kluczowych i fraz idealne animacje, które rozśmieszą naszych znajomych. Możemy także dodać element zaskoczenia wysyłając losowy GIF – wystarczy dotknąć przycisk “losowo” w pasku wyszukiwania, aby wysłać losową animację powiązaną z wyszukiwanym hasłem.
Nowość ta jest w Direct są już dostępne w najnowszej wersji Instagrama dla użytkowników systemu iOS i Android.
Zmiany personalne
Ważną informacją jest także odejście z firmy twórców aplikacji – Kevina Systroma oraz Mike’a Kriegera, którzy zdecydowali się zrezygnować ze stanowisk (kolejno) dyrektora zarządzającego oraz dyrektora technologicznego. CEO aplikacji zadeklarował, że są oni gotowani na kolejny rozdział i będą obserwować rozwój Instagrama. Przyczyną tej decyzji miała być wedle informatorów Bloomberg rosnąca frustracja wynikająca z zaangażowania Marka Zuckerberga i zależności od Instagrama w planowaniu przyszłości Facebooka.
Czytaj więcej: Twórcy Instagrama odchodzą z firmy. Dlaczego?
Reklamy w Stories
Światowi gigant ogłosił wczoraj możliwość reklamowania się w Stories na Facebooku, a już wkrótce opcja ta będzie dostępna także dla Messenger Stories (dawniej Messenger Day). Reklamodawcy z całego świata zyskają więc dodatkową możliwość dystrybucji swoich treści na pełnym ekranie i docieranie z nimi do odbiorców. Marki testujące ten format takie jak iHeartRadio, Kettle Chips i KFC zaobserwowały wzrost popularności marki po swoich testowych kampaniach reklamowych w Stories.
Format ten będzie wspierał wszystkie cele, które obecnie dostępne są dla Stories na Instagramie takie jak zasięg, rozpoznawalność marki, wyświetlenia wideo, instalacje aplikacji, konwersja, ruch czy generowanie leadów. Ruch ten wydaje się uzasadniony, bowiem ze Stories na Facebooku i Messengerze korzysta obecnie ponad 300 milionów osób dziennie.
Strony członkami Grup
Co więcej, jak podaje Mashable, Facebook najprawdopodobniej umożliwi użytkownikom dodawanie Stron jako członków Grup. Dotąd mogli do nich dołączać indywidualni użytkownicy, jednakże Matt Navara zauważył, że administratorzy zyskali opcję dodawania do nich także Stron. Rzecznik prasowy Facebooka potwierdził doniesienia o trwających testach tego rozwiązania i wskazuje, że zdecydowano się na taki krok ze względu na dużą liczbę osób publicznych, organizacji non-profit, wydawców i biznesów, których zaangażowanie w bardziej kameralne otoczenie mogłoby mieć sens. Z opcji tej mogliby skorzystać więc aktorzy, muzycy, celebryci czy politycy, którzy korzystają ze Stron jak swoich głównych kont i zyskaliby w ten sposób szansę na komunikację ze swoimi odbiorcami i fanami.
Handy… Facebook is now letting Pages join Groups
h/t @MariSmith pic.twitter.com/aQxaExHhtr
— Matt Navarra (@MattNavarra) 19 września 2018
Aplikacja randkowa
Randkowanie na Facebooku? To już możliwe. Użytkownicy serwisu z Kolumbii mający powyżej 18 roku życia mogą korzystać już z aplikacji randkowej firmy. Wedle WeRSM, aby skorzystać z usługi Facebook Dating konieczne jest założenie nowego profilu, w ramach którego możemy zadecydować, czy chcemy użyć naszego zdjęcia z Facebooka lub Instagrama. Możliwe jest dodanie dwunastu zdjęć, które pojawią się na naszym profilu. Ponadto użytkownicy otrzymują dwadzieścia pytań, które dostarczą serwisowi więcej informacji na temat ich osoby oraz preferencji.
Usługa jest w pewien sposób oddzielona od Facebooka, więc nasi znajomi nie będą wiedzieli, że z niej korzystamy. Takie rozwiązanie ma zachęcić do łączenia się z innymi użytkownikami.
Chronologia udostępnianych treści
Dobra wiadomość dla fanów Twittera głodnych najnowszych informacji. Wygląda na to, że Twitter planuje przywrócenie chronologii tweetów na osi czasu. Kilka dni temu poinformowano oficjalnie, że trwają prace nad nowymi możliwościami kontroli osi czasu. Firma chce wprowadzić równowagę i pracuje nad rozwiązaniem, w ramach którego użytkownicy mogliby widzieć najnowsze treści u góry osi czasu, a nie jak w ciągu ostatnich dwóch lat, wyświetlać tam te, które algorytm uznał za najbardziej odpowiednie.
Dzięki planowanym zmianom, które pojawią się w ciągu najbliższych tygodni użytkownicy będą mogli przełączać się pomiędzy tym, czy tweety mają być widoczne według chronologii czy dopasowania algorytmu do nas.
Wyświetlanie najlepszych tweetów
Ponadto zaktualizowano ustawienia wyświetlania najlepszych tweetów u góry osi czasu. Jeżeli ją wyłączymy, zobaczymy w kolejności chronologicznej tylko te treści, które opublikują osoby przez nas obserwowane.
1/ We’re working on new ways to give you more control over your timeline. But first, some context: Twitter helps you see what’s happening by showing the best Tweets for you based on your interactions.https://t.co/H5nuhQy3r2
— Twitter Support (@TwitterSupport) September 17, 2018
Snapchat
Zakupy ze zdjęć
Snapchat z kolei nawiązał współpracę z Amazonem i pozwoli kupować użytkownikom sfotografowane przedmioty. Aplikacja na podstawie porównania zawartości zdjęcia lub kodu kreskowe z bazą partnera, rozpozna towar i pokaże użytkownikowi ofertę jego zakupu lub podobnych produktów na Amazonie. Funkcja jest obecnie w fazie testów, ale już teraz oficjalnie ogłoszono jej rozwijanie. Zainteresowany zakupem będą mogli dokonać transakcji po kliknięciu w ofertę i przekierowaniu do aplikacji Amazona lub jego strony.
Facebook, Instagram, Twitter i Snapchat zaserwowali nam więc wiele nowości. Bez wątpienia część z nich może znacznie wpłynąć na użytkowanie serwisu i dać marketerom nowe możliwości, dlatego warto o nich pamiętać.