reklama
Twórcy Instagrama są świadomi tego tego, jakie niebezpieczeństwa wiążą się z cyberprzemocą. Dlatego też poinformowano wczoraj o kolejnych sposobach na walkę z nękaniem w sieci.
Adam Mosseri, szef Instagrama, zobowiązał się do przodowania w branży w walce z tego typu szkodliwymi zjawiskami i zaprezentował dwie nowe funkcje.
Walka z niebezpiecznymi treściami
Instagram czuje się odpowiedzialny za swoich użytkowników i chce zapobiec prześladowaniom. Od wielu lat do walki z cyberprzemocą w aplikacji wykorzystywana jest sztuczna inteligencja. Wykrywa ona zdjęcia, filmy i szkodliwe treści. Na tym jednak nie poprzestano.
W ostatnich dniach rozpoczęto wdrażanie funkcji, w ramach której rozwiązania AI pomogą powiadamiać ludzi o tym, że ich komentarz może zostać uznany za szkodliwy jeszcze zanim zostanie on opublikowany. Taka interwencja da im możliwość cofnięcia tejże treści i sprawi, że odbiorca nie zostanie o nim powiadomiony.
Testy funkcji wykazały, że zachęca ona niektórych do zrezygnowania z komentarza i podzielenia się inną, bardziej przemyślaną treścią, która nie jest tak szkodliwa. Może więc ona skłonić do refleksji nad przygotowanym komentarzem i zapobiec popełnieniu błędu jego publikacji.
Ochrona kont przed niechcianymi interakcjami
Poza wspomnianą funkcją, Instagram dba także o to, by również sami użytkownicy mieli narzędzia i możliwości do reagowania na nieodpowiednie zachowania. Jak dowiedzieli się przedstawiciele firmy, ludzie młodzi niechętnie zgłaszają nękanie w social media w obawie, że reakcja jeszcze bardziej nasili te zachowania. Szczególnie, gdy mają oni styczność z tymi osobami w realnym życiu.
Rozwiązaniem na to jest funkcja Restrict, której testy rozpoczną się już wkrótce. Jest to nowy sposób ochrony, który sprawi, że komentarze danego użytkownika będą widoczne tylko dla nas i niego, a nie wszystkich innych instagramowiczów.
W praktyce oznacza to więc, że jeśli jeden z użytkowników będzie chciał publikować obraźliwe komentarze na temat innego, będą one widoczne tylko dla niego i osoby, do której są kierowane. Chyba, że zostaną zatwierdzone – wówczas zobaczą je wszyscy.
Co więcej, autorzy tego typu treści nie będą oni mogli także zobaczyć, kiedy obrażany przez nich użytkownik jest dostępny ani sprawdzić, czy odczytał wiadomość prywatną.
Budowanie bezpiecznego środowiska
Wraz z rozwojem medium konieczna jest także zaangażowanie i inwestycja w narzędzia pomagające zapewnić użytkownikom bezpieczeństwo. Szczególnie dotyczy to nastolatków, wśród których jest to szczególnie ważny problem. W social media bywamy impulsywni i nie zawsze zdajemy sobie sprawę, jakie konsekwencje mogą pociągnąć za sobą poszczególne wypowiedzi. A jak pokazało życie, bywają one dramatyczne.
Budowanie bezpiecznego środowiska to priorytet firmy, a więc działania na tym polu będą przez nią wciąż podejmowane.