X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Libra a zaufanie użytkowników do Facebooka – czy te czynniki na siebie oddziałują?

Czy rzeczywiście użytkownicy Facebooka nie ufają serwisowi? Co ujawnia nowy raport na temat przechowywania naszych danych?

Libra a zaufanie użytkowników do Facebooka – czy te czynniki na siebie oddziałują?źródło: shutterstock.com

reklama


Czyżby Facebook zraził swoich użytkowników do korzystania z wirtualnej waluty Libra, którą wprowadził? Dlaczego użytkownicy tego serwisu społecznościowego nie wierzą w jego dobre intencje? Przeprowadzono na ten temat badania.

Co to jest Libra?

Jak pisaliśmy jakiś czas temu, Libra, to kryptowaluta, którą Facebook ma zamiar wprowadzić do roku 2020. Ma ona ułatwić dokonywanie płatności na portalu i poza nim przez jego użytkowników. Za wszystko to odpowiada spółka zwana Calibrą – to dzięki niej możliwe będzie przekazywanie Libry za darmo, za pomocą smartfona.

Portfel walutowy, Calibra, ma być dostępny na Messangerze i WhatsAppie. Nie da się jednak ukryć, że takie rozwiązanie nie budzi zaufania wśród osób, które korzystają z produktów Facebooka.

Raport na temat zaufania klientów do kryptowaluty

Badania zawarte w raporcie, zostały przeprowadzone przez twórców aplikacji Viber. Respondentami byli mieszkańcy Stanów Zjednoczonych i Kanady w liczbie 2000 osób – po 1000 osób na dany region. Zapytano ich o to, czy byliby w stanie zaufać Facebookowi, że ich dane wykorzystane do płatności kryptowalutą będą bezpieczne, odpowiadali w następujący sposób:

  • 49,4% respondentów powiedziało, że nigdy nie zaufa Facebookowi
  • 13,9% wyznało, iż nigdy nie zamierza użyć Libry jako formy zapłaty
  • 2,5% przyznaje, że użyliby Libry do dokonania płatności
  • 2,4% respondentów wierzy natomiast, że Facebook zapewnia im odpowiednią ochronę ich danych
  • 31,8% badanych nie jest w stanie powiedzieć czy kiedykolwiek zaufa Facebookowi.

źródło: info.viber.com

Raport zawierał również odpowiedzi podzielone ze względu na płeć. Jest on na tyle ciekawy, iż pokazuje, że na opinie respondentów płeć wpływa jedynie w minimalnym stopniu. I tak, możemy zobaczyć, że więcej niż połowa mężczyzn nigdy nie zaufa Facebookowi (o 5,9 punktu procentowego więcej niż kobiet). Natomiast aż o 7,2 punktu procentowego więcej kobiet w stosunku do mężczyzn, nie skorzysta z Libry jako metody płatności.

źródło: info.viber.com

Najciekawsze jednak wydają się niemalże znikome różnice pomiędzy poszczególnymi generacjami pokoleń: pokolenia Z (ludzie urodzeni po 1997 roku), Millenialsi ( urodzeni między 1981-1996 rokiem) i Boby Boomers (ludzie urodzeni pomiędzy 1946-1964 rokiem).

źródło: info.viber.com

Istotny sygnał dla Facebooka

Jak widać, dla twórców Facebooka ten raport powinien stać się znakiem ostrzegawczym. Niewiele osób nie tylko nie ufa w bezpieczeństwo swoich danych na serwisie społecznościowym, ale także nie wykazuje zainteresowania innowacjami, które on wprowadza.

Czy Facebook zamiast wprowadzać nowe rozwiązania dla użytkowników, powinien zadbać lepiej o ochronę naszych danych osobowych? Na to pytanie każdy z nas musi odpowiedzieć sobie samodzielnie. Jednakże być może warto, aby twórcy Facebooka również wzięli pod uwagę wyniki tego raportu.

Jak wiadomo, serwis został stworzony przez ludzi – dla ludzi, dlatego istotne jest to, aby jego użytkownicy byli traktowani tak, jak sami twórcy chcieliby być traktowani. Miejmy nadzieję, że Facebook będzie zaskakiwał nas milej niż skandalami.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail