reklama
Facebook, Twitter, a teraz również Instagram. Większa widoczność reklam, a co za tym idzie dotarcie do nowych klientów staje się już jawnym działaniem. Dlaczego?
Reklama dźwignią handlu?
Znane powiedzenie znalazło swoje odzwierciedlenie na Instagramie. W niedawnym raporcie przeprowadzonym przez MarketingLand możemy zaleźć wręcz zatrważające dane.
Otóż jedno na cztery Stories na Instagramie okazuje się być reklamą lub treścią zawierają informacje będące częścią strategii marketingowej. Aż 22% z 45 postów i 23% z 26 artykułów to reklamy. Jak zatem łatwo zauważyć, dla użytkowników Instagrama, reklamy stają się codziennością.
Na czym polega instagramowy test?
Zgodnie z raportem AdWeek, test polega na wyświetlaniu większej ilości reklam od różnych reklamodawców w Stories. Eksperyment jest przeprowadzany na małej grupie użytkowników i wszyscy reklamodawcy mogą wziąć udział w teście.
Jak informuje rzecznik Facebooka, czyli marki do której należy Instagram, działania te maja na celu sprawdzenie najlepszej częstotliwości reklam w Stories i tego, po ilu relacjach byłyby one najlepiej odbierane przez korzystających z aplikacji. Użytkownicy dostrzegają bowiem, że dociera do nich więcej treści reklamowych.
Od niedawna zaczęło się również mówić na temat nowej ery serwisów społecznościowych – w tym Instagrama. Osoby zajmujące się marketingiem powinny próbować nie tylko poznać taki sposób reklamy, ale również dostosować ją na potrzeby platformy. Wszystko po to, aby użytkownik nie znudził się zarówno treścią, jak też szatą graficzną, co stawia przed nimi jeszcze większe wymagania. W innym wypadku, umieszczanie reklam na serwisach społecznościowych przyniesie odwrotne, od wcześniej zakładanych rezultatów.
Czy serwisy społecznościowe zdominują inne platformy reklamowe? Na pewno stają się coraz pewniejszym narzędziem marketingowym, jednak czy wyniki testów na Instagramie będą zadowalające – będziemy musieli jeszcze trochę poczekać.