reklama
Pinterest od dawna stara się ulepszać swoje funkcje. Tym razem skupił się na wizualnym wyszukiwaniu, które wprowadził po raz pierwszy w roku 2017. Ma ono pomóc użytkownikom w odnalezieniu przedmiotu, który widzą na zdjęciu, a także zdobycie informacji na jego temat.
Jak zmienił się sposób wyszukiwań?
Jak czytamy na newsroomie Pinteresta, od teraz robienie zdjęć za pomocą aplikacji, a także przesyłanie ich z aparatu naszego telefonu ma być szybsze. Platforma daje nam również możliwość zapisania tego obrazu w postaci pina i umieszczenie go na tablicy.
Pozwoli nam to na wracanie do nich w każdej chwili. Jak twierdzi serwis, ułatwi to użytkownikom planowanie chociażby przestrzeni w domu.
Zapisane na tablicy w postaci pinów zdjęcia to często nawet te, które widzimy w sklepie stacjonarnym. W dodatku, za ich pomocą Pinterest pomoże Ci zdefiniować, w jakim stylu chcesz urządzić dom. Wszystko to za pomocą maszynowego uczenia, które rozwija platforma. Opiera się to na przeszłych preferencjach i za ich pomocą generuje to, co może nam się przydać obecnie lub w przyszłości. Całość idealnie pokazuje poniższy obrazek:
Zakupy na Pintereście nigdy nie były prostsze
Pinterest już dawno otworzył się na możliwość robienia zakupów poprzez jedno kliknięcie. Tym razem postanowił jednak ulepszyć tę opcję. Zdecydowanie może pomóc w tym rozwój wyszukiwań wizualnych, za którego pomocą dodajemy produkty na naszą tablicę.
Od teraz, gdy Pinterest znajdzie dany produkt w sklepie online, pojawią się pinezki, które pomogą nam dokonać zakupu tego produktu. Wszystko po to, abyśmy mogli nie tylko się zainspirować, ale również kupić produkt, o którym marzymy.
Skąd taki pomysł na aktualizację?
Wszystko za sprawą nowych badań, które zostały przeprowadzone przez Pinteresta. Wynika z nich, że ponad 80% użytkowników, zaczyna swoje zakupy właśnie od wyszukiwań wizualnych. Dodatkowo, zaskakujący może wydawać się fakt, że 85% konsumentów przywiązuje większą wagę do informacji wizualnych niż informacji tekstowych.
Aż 55% respondentów uważa, że taki rodzaj wyszukiwań wizualnych ma wpływ na ich styl i poczucie estetyki, a 49% czuje przywiązanie do tych produktów, które wcześniej zobaczą. Jednak chyba najważniejsze są te wyniki, które są związane z wygodą, jaką niesie ze sobą wyszukiwanie wizualne. Ponad połowa Pinerów twierdzi, że to znacznie wpływa na ich komfort podczas zakupów – mogą zrobić je szybciej i kupić tylko to, co rzeczywiście jest im potrzebne.
Czy taki rodzaj aktualizacji wpłynie na zwiększenie liczby użytkowników na Pintereście?