reklama
Facebook oficjalnie zaprezentował własny system płatności Facebook Pay, który ma zapewnić użytkownikom wygodne, bezpieczne i spójne płatności w obrębie Facebooka, Messengera, Instagrama i WhatsAppa.
Łatwiejsze transakcje
Twórcy produktów Facebooka mają świadomość tego, że użytkownicy korzystają z aplikacji w celu zrobienia zakupów, przekazania darowizn czy po prostu przekazania sobie środków pieniężnych. Wprowadzenie Facebook Pay ułatwi im te transakcje, zapewniając bezpieczeństwo i ochronę informacji o płatnościach.
Możliwości Facebook Pay
Po jednorazowym dodaniu Facebook Pay jako preferowanej metody płatności, możemy dokonywać transakcji i zakupów w aplikacjach bez konieczności wprowadzania każdorazowo informacji. Możemy przeglądać historię płatności, zarządzać metodami oraz aktualizować ustawienia w jednym miejscu.
Co więcej, użytkownicy w Stanach Zjednoczonych, a wkrótce także w kolejnych miejscach, mogą skorzystać z obsługi klienta w czasie rzeczywistym za pomocą czatu.
Facebook Pay zostanie uruchomiony w tym tygodniu na Facebooku i Messengerze w celu zbierania funduszy, zakupów w grach, zakupu biletów na wydarzenia, płatności osobistych w komunikatorze i zakupów od wybranych Stron, a także firm na Marketplace.
Użytkownicy mogą dodać kod PIN lub użyć danych biometrycznych urządzenia, takich jak twarzy lub odcisk palca w celu zapewnienia dodatkowej warstwy bezpieczeństwa podczas przesyłania środków pieniężnych lub dokonywania płatności. Firma nie nie odbiera ani nie przechowuje danych biometrycznych dla naszego urządzenia.
Przetwarzanie płatności
Facebook Pay obsługuje większość głównych kart kredytowych i debetowych, a także PayPal. Płatności są przetwarzane we współpracy z firmami takimi jak PayPal, Stripe i innymi na całym świecie. Przedstawiciele Facebooka deklarują, że nowy system płatności opiera się na istniejącej infrastrukturze finansowej oraz partnerstwach i jest niezależny od portfela Calibra.
Dostępność
Na ten moment z nowych możliwości płatności mogą skorzystać użytkownicy ze Stanów Zjednoczonych w obrębie Messengera i Facebooka. W oficjalnym komunikacie wskazano jednak, że z czasem planowane jest wprowadzenie Facebook Pay dla większej liczby osób i miejsc, w tym do użytku na Instagramie i WhatsApp.
Więcej informacji: pay.facebook.com