reklama
Dzisiejsi konsumenci w coraz chętniej dokonują transakcji z poziomu urządzeń mobilnych. Nawet, jeśli mają przed tym jakieś opory, robiąc zakupy w sklepach stacjonarnych mają przy sobie smartfona, który pozwala im gromadzić informacje oraz poszukiwać inspiracji. Najlepszym na to dowodem są najnowsze dane od Snapchata.
Zmiana zachowań konsumenckich
O tym, w jakim stopniu użytkownicy Snapchata wykorzystują aplikację na swojej ścieżce zakupowe możemy dowiedzieć się z najnowszego raportu na temat zachowań zakupowych, jaki opublikowano.
Jak możemy w nim przeczytać, za zmianą zachowań konsumenckich bezwątpieniem stoi rewolucja cyfrowa oraz wzrost liczby Millenialsów oraz generacji Z wśród kupujących. Przedstawiciele obu pokoleń mają ogromną siłę nabywczą i są cenną grupą odbiorców, do której niełatwo dotrzeć. Snapchat chwali się jednak, że ma ich uwagę i jest miejscem dwukierunkowej komunikacji. Dlatego też użytkownicy korzystają z aplikacji 30 razy dziennie i spędzają średnio ponad 30 minut każdego dnia na korzystaniu z aplikacji
Snapchatowe inspiracje
Społeczność korzystająca z aplikacji poszukuje w niej porad od bliskich i znajomych, a także inspiracji na temat tego, co i gdzie warto kupić. Z kolei reklamy na Snapchacie dają markom większe możliwości nawiązywania kontaktu i wywierania wpływu na odbiorców w kluczowych momentach zakupowych.
Aplikacja a zakupy
Według raportu Snapchata, który powstał na podstawie danych z grudnia 2018 roku, już 39% użytkowników wysyła snapy do swoich znajomych z prośbą o opinię na temat produktów. 35% korzystających z aplikacji robi to podczas przeglądania stron i tyle samo procent wysyła znikające materiały na temat produktów, których zakupem są zainteresowani.
Snapchatterzy korzystają także z aplikacji podczas robienia zakupów. Jak sprawdzono, robią to o 35% częściej niż w przypadku Twittera, o 46% częściej niż Instagrama, o 58% częściej niż Facebooka, a także o 137% częściej niż YouTube.
Aplikacja przyczynia się także do zwiększenia zakupów offline. Snapchat przynosi 7-krotny zwrot wydatków na reklamę, a sprzedaż w sklepach była bezpośrednio związana z kampanią w aplikacji.
Wpływ Snapchata możemy dostrzec także w zachowaniach pozakupowych. 65% użytkowników udostępnia historie po dokonaniu zakupy produktu. Chcą oni także pokazać się markom – 46% wysyła snapy do marek po nabyciu ich produktu, a 45% taguje lub wspomina markę w swoich treściach.
Wiedza na temat powiązań aplikacji z zakupami może okazać się dla firm szczególnie przydatna przy okazji Black Friday oraz Cyber Monday. Mają one jeszcze trochę czasu na to, aby dotrzeć do zaangażowanych użytkowników Snapchata.