X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Starbucks ze świątecznym efektem AR na Instagramie

Starbucks wykorzystał technologię rozszerzonej rzeczywistości i stworzył filtr, który dodaje magicznych efektów świątecznym kubkom.

Starbucks ze świątecznym efektem AR na Instagramieźródło: na podstawie zdjęć z instagram.com/starbucks

reklama


Choć do Świąt jeszcze trochę czasu, marki rozpoczynają swoje działania, aby przybliżyć nam magię tego okresu. Od wczoraj na Instagramie dostępna jest świąteczna kampania Starbucks Coffee, w której wykorzystano technologię rozszerzonej rzeczywistości.

Starbucks w social media

Fani największej na świecie sieci kawiarni chętnie dzielą się w mediach społecznościowymi zdjęciami kawowych inspiracji czy kubków z logo marki. Profil Starbucks Coffee na Instagram obserwuje już 18,3 miliona użytkowników. Nic więc dziwnego, że marka zdecydowała się wykorzystać właśnie ten kanał do zaprezentowania świątecznej odsłony kubków i zaangażowania swoich odbiorców.

źródło: instagram.com/starbucks

Użytkownicy aplikacji mogą je “ożywić” za pomocą rozszerzonej rzeczywistości. Na profilu @starbucks dostępny jest dedykowany efekt Holiyay!, który można wypróbować. Wybierając trzecią ikonę, znajdującą się obok IGTV, zyskamy możliwość skorzystania z nowego efektu i będziemy mogli go wypróbować.

źródło; instagram.com/starbucks

źródło: instagram.com/starbucks

Technologia

Nakładając efekt na kawę w nowym, świątecznym kubku możemy zobaczyć magiczne efekty w AR. Jak podaje WeRSM, efekty te zostały stworzone za pomocą facebookowego narzędzia Spark AR i nowych możliwości rozpoznawania za pomocą aparatu. Kamera śledzi kubek w przestrzeni i zakotwicza dodatkowe efekty rozszerzonej rzeczywistości. Materiały można zapisać i udostępnić w aplikacji.

źródło: youtube.com

To nie pierwsze wykorzystanie technologii AR przez Starbucksa. To jednak kolejny przykład wysiłków wyróżnienia się ze świątecznymi działaniami przez markę i chce zachęcić użytkowników do dzielenia się treściami między sobą.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail