reklama
Ostatnio dość dużo pisaliśmy na temat nowych funkcji i rozwoju Twittera. Informowaliśmy bowiem o segregacji treści czy usuwaniu nieaktywnych kont.
Tym razem serwis dokonuje dość zaskakującego posunięcia. Z końcem tego miesiąca znikną z niego statystyki dotyczące odbiorców.
Informacje o odbiorcach
Jak podaje serwis WeRSM i sami możemy zobaczyć w komunikacie, po 30 stycznia w dotychczasowej zakładce w Statystkach nie zobaczymy już informacji na temat obserwujących nasz profil na Twitterze. Strona ta zostanie usunięta.
Funkcja “Audience insights” została wprowadzona na Twitterze w 2015 roku. Od tego czasu możliwe było sprawdzenie demografii, zainteresowań czy tego, z poziomu jakiego urządzenia użytkownicy konsumują treści na Twitterze. Prowadzący profile mogli dokonywać także porównań niektórych parametrów.
Co dalej?
Bez wątpienia tego typu informacje o odbiorcach pozwalają na lepsze tworzenie strategii udostępnianych materiałów. Od lutego będzie to znacznie trudniejsze, a Twitter nie wyjaśnia, jaki jest tego powód. Możemy jedynie przypuszczać, że za jakiś czas pojawi się inny sposób na poznanie swoich twitterowych odbiorców lub dedykowane temu narzędzie, jednakże na ten moment nie zaprezentowano żadnych informacji na ten temat.