reklama
Budowanie świadomej marki jest, a przynajmniej powinno być, jedną z kluczowych kwestii w marketingu. Dlatego marketerzy bardzo często szukają na to odpowiedniego sposobu. I tu z pomocą przychodzą jak zwykle – social media.
Marka na Instagramie i Facebooku
Ostatnio serwis socialmediatoday.com, postanowił przebadać cele marketerów w różnych serwisach społecznościowych. Jak cztery podstawowe cele, serwis wspomniał: świadomość marki, zdobywanie potencjalnych klientów oraz sprzedaż, obsługę klienta oraz zaangażowanie danej społeczności. I tutaj, w pierwszej kolejności na tapet zostały wybrane dwa główne media: Instagram oraz Facebook. Jak się zapewne łatwo domyślić, na tych dwóch platformach marketerzy, jako powód obecności, wskazywali budowanie świadomości marki. Dodatkowo, aż 39% respondentów wykazało, że to właśnie na Instagramie mają największą szansę na to, aby wzmocnić swoją markę i budować świadomość.
Jak widać, 22% wykorzystuje również Instagrama do generowania sprzedaży, 16% do obsługi klientów. A 23% wskazało natomiast zaangażowanie klientów. W odniesieniu do Facebooka, sytuacja wygląda podobnie, natomiast dane statystyczne nieco się różnią.
Tu również na pierwszym miejscu jest budowanie marki z wynikiem 30%. Na drugi miejscu (26%) jest generowanie leadów, następnie budowanie zaangażowania konsumentów (24%) i obsługa klienta z 20%.
Co z tego wynika?
Z badań tych można bardzo łatwo wyciągnąć jeden, bardzo ważny wniosek. Jeżeli jesteś młodą marką i chcesz promować swoją działalność w sieci – powinieneś założyć swoje konto w mediach społecznościowych. Tu z pomocą może przyjść Instagram, dzięki któremu istnieje możliwość szybkiego dotarcia do potencjalnego klienta. I właśnie tę tendencję możemy zaobserwować również na swoich kontach w tym serwisie, gdzie konkretna marka w kilka miesięcy zdobywa chociażby małe grono odbiorców, a w przyszłości klientów. Natomiast doświadczeni marketerzy na pewno stawiają na inne aspekty, takie jak relacja z klientem oraz wzbudzanie zaangażowania. Wszystko dlatego, że to właśnie social media coraz bardziej zdobywają świat marketingu i nie ma w tym nic dziwnego, bowiem to właśnie tam w najszybszy i najskuteczniejszy sposób można znaleźć sposób na komunikację z klientem.