X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Najnowszy raport Snapchata pokazuje preferencje zakupowe pokolenia Z

Snapchat opublikował nowy raport dotyczący preferencji zakupowych oraz wyborów marek przez pokolenie Z.

Najnowszy raport Snapchata pokazuje preferencje zakupowe pokolenia Zźródło: shutterstock.com

reklama


Pokolenie Z to przyszłość handlu. I to właśnie w tych osobach marketerzy powinni doszukiwać się swoich przyszłych klientów. Dlatego Snapchat przygotował raport dotyczący preferencji zakupowych oraz wyboru marek właśnie przez to pokolenie.

O badaniu Snapchata

Snapchat we współpracy z firmą Kantar opracowali raport odnoszący się do preferencji zakupowych oraz wyborów marek poprzez osoby pokolenia Z. Samo badanie obejmowało ponad 12 000 uczestników z sześciu krajów, takich jak: Australia, Kanada, Francja, Arabia Saudyjska, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone. Dotyczy on w dużej mierze preferencji zakupowych oraz powodów, dla których osoby z pokolenia Z decydują się wybrać tę, a nie inną markę.

Wierność markom

Badanie wykazało, że osoby z pokolenia Z, decydują się zaufać jedynie 1 do 3 marek w każdej kategorii.

źródło: snapchat.com

Dodatkowo, dla tego pokolenia ważne jest przede wszystkim wyrażenie siebie. Dlatego decydują się na takie marki, które odzwierciedlają ich idee i postrzegani świata. Z drugiej strony, te dane mogą ni być zadowalające dla innych, nowych marek pojawiających się na rynku. Pokolenie Z bowiem przyzwyczaja się do wybranych przez siebie marek, a co za tym idzie, nie jest skłonne zbyt szybko ich zmieniać. Jak się również okazuje, zarówno dla pokolenia Z, jak również innych pokoleń ważne jest to, aby dana marka reprezentowała kilka znaczących wartości. Wśród nich jest,np. kwestia dbania o środowisko, obsługa klienta oraz ekskluzywność produktów.

Liczy się zdanie najbliższych?

Okazuje się, że przy wyborze marki nie jest najważniejsze kierowanie się poradami influencerów, ale rodziny i najbliższych znajomych. Dlatego dla marketerów powinien to być sygnał odnośnie budowania strategii odbiorczej. Powinni oni bowiem skupić się na takich treściach, które dotrą zarówno do młodszego, jak i starszego pokolenia. Co więcej, warto generować również takie zasady, dzięki którym pokolenie Z będzie chciało przekazać je jeszcze młodszym odbiorcom.

źródło: .snapchat.com

W badaniu tym podjęto również temat przystosowania treści do odbioru poprzez osoby z pokolenia Z oraz konsumpcji treści. I tu również dobra i jednocześnie zła wiadomość dla marketrów.

źródło: snapchat.com

Co prawda pokolenie Z szybciej przyswaja treści reklamowe niż starsze osoby, natomiast wszystko wskazuje na to, że poświęcają tym treściom mniej czasu.

Jak zatem trafić do osób z pokolenia Z?

Przede wszystkim, aby trafić do odbiorcy z tego pokolenia, należy skupić się na istotnych wartościach. Przekazywać należy prawdy aktualne bez względu na wiek odbiorcy. Dodatkowo, ważny jest również przekaz do osób starszych, będących otoczeniem Zetki. Jak bowiem wynika z raportu Snapchata, one również wpływają, i to znacząco, na postrzeganie kampanii marketingowe przez młodych, jak również ich preferencje zakupowe.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail