reklama
Facebook zmaga się ostatnio z wieloma wyzwaniami i problemami. Pomimo podjętych działań, fala niezadowolenia użytkowników stale rośnie. A jaki wpływ wywiera serwis na społeczeństwo? Odpowiedź na to pytanie daje wewnętrzna ankieta przeprowadzona w firmie.
Wpływ Facebooka na społeczeństwo
Facebook, kierowany ostatnimi wydarzeniami, postanowił przeprowadzić wewnętrzną ankietę na temat wpływu serwisu na społeczeństwo. Wyniki zaskoczyły nawet giganta.
Tylko 51% pracowników wskazało bowiem, że jest on pozytywny. Obrazuje on między innymi znaczny spadek zaufania pracowników względem Facebooka, na przełomie ostatnich 6 miesięcy. Sama ankieta została przeprowadzona na liczbie 49 000 osób w ciągu dwóch tygodni w październiku. Mało zadowalające dla kierownictwa mogą okazać się też wyniki dotyczące zadowolenia pracowników z kierownictwa. Jedynie 56% wypowiedziało się w tej kwestii pozytywnie.
Odpowiedzialność pracowników
Jak się okazuje, piętno ostatnich wydarzeń ciąży przede wszystkim na pracownikach Facebooka. To właśnie im zewnętrzni odbiorcy bardzo często zarzucają wypuszczenie fake newsów i inne. Dla niektórych sytuacja okazała się na tyle niekomfortowa, że postanowili opuścić firmę. Inni zaś, wykazując niezadowolenie z powodu polityki firmy, zostali z niej zwolnieni. Natomiast wciąż większość, bo aż 69% badanych, opowiedziało się raczej za pozytywnymi aspektami i zadowoleniem z pracy dla giganta.
Co ciekawe, przeciętny pracownik planuje pozostać w firmie średnio 4 lata i 3 miesiące, co daje wynik wyższy o około pół roku w porównaniu z rokiem poprzednim.
Co może to dla nas oznaczać?
Pomimo różnic poglądowych jakie dzielą użytkowników, jak również pracowników Facebooka, wciąż przyciąga on ogromne liczby osób. Ludzie chcą tam pracować, a my korzystamy z dobrodziejstw, jakie daje przywilej bycia użytkownikiem Facebooka.
Warto również podkreślić, że wciąż wiele osób podkreśla brak zainteresowania medium problemami, które rzeczywiście trzeba rozwiązać. Niestety, mimo podejmowanych przez serwis społecznościowych prób poprawy wizerunku, dla wielu wciąż pozostaje on nieskuteczny. Co więcej, specjaliści dodają, że taki stan rzeczy, gdzie toczą się dyskusje na temat negatywnego wizerunku Facebooka, może okazać się dla niego korzystny. Powodem ma być powrót do niego użytkowników, którzy chcą na własnej skórze zbadać tę sprawę. A na dalszym etapie, wciągnięci i pochłonięci serwisem, decydują się pozostać na dłużej.
Nie do końca co prawda zgadzamy się z tym zdaniem, ale nie zmienia to jednak faktu, że kontrowersje wokół Facebooka stale rosną, a opublikowanie wyników wewnętrznej ankiety firmy, jeszcze bardziej podsyca towarzyszące temu emocje.