Rytmy latino czy rapowe wersy? Spotify zaprezentował zestawienie utworów z kategorii Polska i świat w 2020 roku w ramach corocznego podsumowaniu Spotify Wrapped.
Kończący się rok 2020 wyraźnie odróżnia się od poprzednich lat. Zanim przejdziemy do tworzenia list noworocznych postanowień, Spotify zaprasza do podsumowania minionych miesięcy oraz sprawdzenia, jakie utwory królowały w słuchawkach i głośnikach podczas pracy zdalnej i wirtualnych domówek.
2020 rokiem rapu i wielkich debiutów!
Z danych Spotify wynika, że krajowa muzyka coraz częściej zajmuje czołowe miejsca w rankingach słuchalności w Polsce. 2020 rok tylko wzmocnił ten trend. Na pozycji lidera wśród artystów, niezmiennie od 2018 roku, znajduje się Taco Hemingway, którego singiel „Polskie Tango” uplasował się na czwartym miejscu zestawienia najpopularniejszych utworów bieżącego roku. Podium obfituje jednak w niespodzianki!
Drugą pozycję zajął Quebonafide, awansując o 5 miejsc w stosunku do ubiegłego roku. Miejsce w rankingu top 5 utrzymuje także Bedoes. Wśród najpopularniejszych artystów pojawili się również Lanek oraz Mata, kolejno na miejscach trzecim i piątym.
Czołówkę najpopularniejszych albumów otwiera Mata, jeden z najważniejszych twórców młodego pokolenia. Wydany w styczniu debiutancki krążek „100 dni do matury” sprawił, że rapera uznaje się za jedną z sensacji 2020 roku. Czwarte miejsce rankingu szturmem zdobyła debiutantka sanah ze świetnie przyjętym albumem studyjnym „Królowa Dram”.
Najchętniej słuchane podcasty
W przypadku podcastów do tradycyjnej od kilku lat czołówki również dołączył debiutant. Z drugiego miejsca w roku ubiegłym na pozycję tegorocznego lidera wysunął się kanał Marcina Myszki – „Kryminatorium”.
Tuż za nim ulokowali się kolejno: „Ja i moje przyjaciółki idiotki”, „Dwóch Typów Podcast”, „Tu Okuniewska” oraz wspomniany debiut w rankingu, podcast „Kwadrans na angielski”, który zamyka listę top 5.
Warto podkreślić, że sukces w tej podcastowej piątce odniosła Joanna Okuniewska. Aż dwa podcasty – “Ja i moje przyjaciółki idiotki” oraz “Tu Okuniewska” – są właśnie jej autorstwa.
Świat w rytmie latino
Koronę najpopularniejszego artysty 2020 roku z ponad 8,3 miliardami odtworzeń na świecie otrzymuje portorykański raper Bad Bunny. Artysta zajął czołową pozycję również w kategorii najpopularniejszy album. Jego krążek „YHLQMDLG” użytkownicy Spotify przesłuchali aż 3,3 miliarda razy! Tuż za nim, na drugim miejscu znajduje się Drake, najpopularniejszy twórca 2018, 2016 i 2015 roku. Tegoroczną top trójkę zamyka jeden z najpopularniejszych artystów muzyki latynoskiej, kolumbijski piosenkarz reggaeton, J Balvin.
Z kolei najpopularniejszym utworem roku 2020, który szturmem podbił serca fanów i okupuje czołówki list przebojów od listopada 2019 r., zostaje „Blinding Lights” autorstwa The Weeknd. W minionych miesiącach został on odtworzony ponad 1,6 miliarda razy!
Na drugim i trzecim miejscu uplasowały się kolejno „Dance Monkey” Tones And I i „The Box” Roddy’ego Riccha. Listę top 5. zamykają „Roses – Imanbek Remix” Imanbek i SAINt JHN oraz „Don’t Start Now” Duy Lipy.
Najważniejsze wyniki tego roku
Dane lokalne:
- Taco Hemingway
- Quebonafide
- Lanek
- Bedoes
- Mata
- Quebonafide, Daria Zawiałow, Duit – BUBBLETEA
- The Weeknd – Blinding Lights
- Sobel – Impreza
- Taco Hemingway, Lanek – Polskie Tango
- Mata – 100 dni do matury
- Mata – 100 dni do matury
- QUEBONAFIDE – ROMANTIC PSYCHO
- Bedoes – Opowieści z Doliny Smoków
- sanah – Królowa dram
- Białas – H8M5
- Kryminatorium
- Ja i moje przyjaciółki idiotki
- Dwóch Typów Podcast
- Tu Okuniewska
- Kwadrans na angielski
Dane globalne:
- Bad Bunny
- Drake
- J Balvin
- Juice WRLD
- The Weeknd
- Billie Eilish
- Taylor Swift
- Ariana Grande
- Dua Lipa
- Halsey
- The Weeknd – Blinding Lights
- Tones and I – Dance Monkey
- Roddy Ricch – The Box
- Imanbek and SAINt JHN – Roses – Imanbek Remix
- Dua Lipa – Don’t Start Now
- Bad Bunny – YHLQMDLG
- The Weeknd – After Hours
- Post Malone – Hollywood’s Bleeding
- Harry Styles – Fine Line
- Dua Lipa – Future Nostalgia
- The Joe Rogan Experience
- TED Talks Daily
- The Daily
- Call Her Daddy
- The Michelle Obama Podcast
Co ciekawe, garść informacji o tym, czego się słucha może być bardzo przydatna dla marketerów. Być może w przyszłości w swoich działaniach będą mieli okazję współpracować z którymś z twórców lub pomoże im to w lepszym zrozumieniu nastrojów swoich odbiorców.
Źródło: informacja prasowa Spotify