X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Czego słuchaliśmy najchętniej na Spotify w 2020 roku?

Spotify zaprezentowało zestawienie za rok 2020. Jaki artystów i podcastów słuchaliśmy najczęściej?

Czego słuchaliśmy najchętniej na Spotify w 2020 roku?źródło: shutterstock.com

Rytmy latino czy rapowe wersy? Spotify zaprezentował zestawienie utworów z kategorii Polska i świat w 2020 roku w ramach corocznego podsumowaniu Spotify Wrapped.

Kończący się rok 2020 wyraźnie odróżnia się od poprzednich lat. Zanim przejdziemy do tworzenia list noworocznych postanowień, Spotify zaprasza do podsumowania minionych miesięcy oraz sprawdzenia, jakie utwory królowały w słuchawkach i głośnikach podczas pracy zdalnej i wirtualnych domówek.

Po raz kolejny największa platforma streamingowa na świecie publikuje podsumowanie roku #SpotifyWrapped, które opisuje upodobania użytkowników Spotify w 2020 roku. Zestawienie pokazuje jak ponad 320 milionów słuchaczy na całym świecie odtwarzało podcasty, dzienną dawkę informacji i rozrywki oraz ulubione piosenki w trakcie wykonywania codziennych zadań.

źródło: materiały prasowe

2020 rokiem rapu i wielkich debiutów!

Z danych Spotify wynika, że krajowa muzyka coraz częściej zajmuje czołowe miejsca w rankingach słuchalności w Polsce. 2020 rok tylko wzmocnił ten trend. Na pozycji lidera wśród artystów, niezmiennie od 2018 roku, znajduje się Taco Hemingway, którego singiel „Polskie Tango” uplasował się na czwartym miejscu zestawienia najpopularniejszych utworów bieżącego roku. Podium obfituje jednak w niespodzianki!

Drugą pozycję zajął Quebonafide, awansując o 5 miejsc w stosunku do ubiegłego roku. Miejsce w rankingu top 5 utrzymuje także Bedoes. Wśród najpopularniejszych artystów pojawili się również Lanek oraz Mata, kolejno na miejscach trzecim i piątym.

Najwyższe miejsca zestawienia najpopularniejszych utworów podobnie jak w ubiegłym roku zdominowali raperzy, z „BUBBLETEA” w wykonaniu duetu Quebonafide i Daria Zawiałow na czele. Tegoroczny ranking przyniósł jednak pewne zaskoczenia. Na siódmej pozycji zadebiutowała bowiem sanah – objawienie popowej sceny muzycznej, której utwór „Szampan” nuci cała Polska.

źródło: zrzut ekranu z teledysku Quebonafide feat. Daria Zawiałow – BUBBLETEA

Czołówkę najpopularniejszych albumów otwiera Mata, jeden z najważniejszych twórców młodego pokolenia. Wydany w styczniu debiutancki krążek „100 dni do matury” sprawił, że rapera uznaje się za jedną z sensacji 2020 roku. Czwarte miejsce rankingu szturmem zdobyła debiutantka sanah ze świetnie przyjętym albumem studyjnym „Królowa Dram”.

Najchętniej słuchane podcasty

W przypadku podcastów do tradycyjnej od kilku lat czołówki również dołączył debiutant. Z drugiego miejsca w roku ubiegłym na pozycję tegorocznego lidera wysunął się kanał Marcina Myszki – „Kryminatorium”.

źródło: zrzut ekranu ze Spotify

Tuż za nim ulokowali się kolejno: „Ja i moje przyjaciółki idiotki”, „Dwóch Typów Podcast”, „Tu Okuniewska” oraz wspomniany debiut w rankingu, podcast „Kwadrans na angielski”, który zamyka listę top 5.

Warto podkreślić, że sukces w tej podcastowej piątce odniosła Joanna Okuniewska. Aż dwa podcasty – “Ja i moje przyjaciółki idiotki” oraz “Tu Okuniewska” – są właśnie jej autorstwa.

Świat w rytmie latino

Koronę najpopularniejszego artysty 2020 roku z ponad 8,3 miliardami odtworzeń na świecie otrzymuje portorykański raper Bad Bunny. Artysta zajął czołową pozycję również w kategorii najpopularniejszy album. Jego krążek „YHLQMDLG” użytkownicy Spotify przesłuchali aż 3,3 miliarda razy! Tuż za nim, na drugim miejscu znajduje się Drake, najpopularniejszy twórca 2018, 2016 i 2015 roku. Tegoroczną top trójkę zamyka jeden z najpopularniejszych artystów muzyki latynoskiej, kolumbijski piosenkarz reggaeton, J Balvin.

Tak jak w ubiegłym roku na wysokiej pozycji utrzymuje się również Billie Eilish, która drugi rok z rzędu pozostaje najpopularniejszą piosenkarką na świecie. Tuż za nią w zestawieniu pojawiły się artystki, które w 2020 roku powróciły z nowymi albumami: Taylor Swift, Ariana Grande, Dua Lipa i Halsey.

Z kolei najpopularniejszym utworem roku 2020, który szturmem podbił serca fanów i okupuje czołówki list przebojów od listopada 2019 r., zostaje „Blinding Lights” autorstwa The Weeknd. W minionych miesiącach został on odtworzony ponad 1,6 miliarda razy!

Na drugim i trzecim miejscu uplasowały się kolejno „Dance Monkey” Tones And I i „The Box” Roddy’ego Riccha. Listę top 5. zamykają „Roses – Imanbek Remix” Imanbek i SAINt JHN oraz „Don’t Start Now” Duy Lipy.

źródło: materiały prasowe Spotify

Najważniejsze wyniki tego roku

Dane lokalne:

Najpopularniejsi artyści:
  1. Taco Hemingway
  2. Quebonafide
  3. Lanek
  4. Bedoes
  5. Mata
Najpopularniejsze utwory:
  1. Quebonafide, Daria Zawiałow, Duit – BUBBLETEA
  2. The Weeknd – Blinding Lights
  3. Sobel – Impreza
  4. Taco Hemingway, Lanek – Polskie Tango
  5. Mata – 100 dni do matury
Najpopularniejsze albumy:
  1. Mata – 100 dni do matury
  2. QUEBONAFIDE – ROMANTIC PSYCHO
  3. Bedoes – Opowieści z Doliny Smoków
  4. sanah  – Królowa dram
  5. Białas – H8M5
Najpopularniejsze podcasty:
  1. Kryminatorium
  2. Ja i moje przyjaciółki idiotki
  3. Dwóch Typów Podcast
  4. Tu Okuniewska
  5. Kwadrans na angielski

Dane globalne:

Najpopularniejsi artyści:
  1. Bad Bunny
  2. Drake
  3. J Balvin
  4. Juice WRLD
  5. The Weeknd
Najpopularniejsze artystki:
  1. Billie Eilish
  2. Taylor Swift
  3. Ariana Grande
  4. Dua Lipa
  5. Halsey
Najpopularniejsze utwory:
  1. The Weeknd – Blinding Lights
  2. Tones and I – Dance Monkey
  3. Roddy Ricch – The Box
  4. Imanbek and SAINt JHN – Roses – Imanbek Remix
  5. Dua Lipa – Don’t Start Now
Najpopularniejsze albumy:
  1. Bad Bunny – YHLQMDLG
  2. The Weeknd – After Hours
  3. Post Malone – Hollywood’s Bleeding
  4. Harry Styles – Fine Line
  5. Dua Lipa – Future Nostalgia
Najpopularniejsze podcasty:
  1. The Joe Rogan Experience
  2. TED Talks Daily
  3. The Daily
  4. Call Her Daddy
  5. The Michelle Obama Podcast

Co ciekawe, garść informacji o tym, czego się słucha może być bardzo przydatna dla marketerów. Być może w przyszłości w swoich działaniach będą mieli okazję współpracować z którymś z twórców lub pomoże im to w lepszym zrozumieniu nastrojów swoich odbiorców.

Źródło: informacja prasowa Spotify

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail