reklama
Dla TikToka, jako platformy społecznościowej, niezwykle ważne jest dostarczanie swojej społeczności rzetelnych informacji. W tym w trudnym pandemicznym roku jest to bardzo istotne, a szczególną rolę odegra w najbliższych miesiącach wypełnionych dyskusjami o szczepionce COVID-19.
Dlatego firma podejmuje dalsze działania mające na celu zapewnianie społeczności TikTok dostępu do zaufanych źródeł i wiarygodnych ekspertów, m.in. poprzez wprowadzanie nowych funkcji do aplikacji czy budowanie strategicznych partnerstw. Zespoły TikTok pracują nad tym, aby zapewnić, że firma pozostaje odpowiedzialnym partnerem w obliczu kolejnej fazy pandemii.
Walka z dezinformacją
TikTok szybko odnalazł się w nowej pandemicznej rzeczywistości dostarczając swojej społeczności rzetelnych informacji. Firma pracowała nad tym, aby jej polityka i podejście do moderowania treści były skuteczne w tym bezprecedensowym dla wszystkich czasie. W styczniu 2020 roku wprowadzono powiadomienia w aplikacji, aby osoby szukające hashtagów związanych z pandemią mogły łatwo skontaktować się z ekspertami ds. zdrowia publicznego.
Z kolei w luty tego roku, firma nawiązała współpracę z zaufanymi organizacjami i stworzyła Centrum Informacji (Information Hub) aplikacji TikTok, które zapewnia społeczności dostęp do wiarygodnych informacji. Od czerwca strona była oglądana ponad 2 miliardy razy na całym świecie.
Kolejna faza pandemii
Rok kończy się obiecującymi wynikami testów szczepionek, które dają nadzieję milionom ludzi na całym świecie.
– Jak pokazały nasze rozmowy z organizacjami pozarządowymi i ekspertami, w tej chwili ważniejsze niż kiedykolwiek będzie przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się w sieci błędnych informacji dotyczących szczepionki przeciw COVID-19, które mogłyby zaszkodzić ogólnemu bezpieczeństwu publicznemu – powiedział Kevin Morgan, dyrektor ds. produktów i procesów na Europę w TikTok. – Musimy być jednak realistami, że zawsze znajdzie się niewielka grupa ludzi, która będzie próbowała korzystać z naszej platformy, aby dzielić się treściami, które są sprzeczne z naszą polityką – dodał.
Co robi TikTok w celu zapewnienia, że firma jest odpowiedzialnym partnerem w momencie, kiedy świat wkracza w kolejną fazę pandemii?
Promowanie informacji z opiniotwórczych źródeł
Firma aktualizuje treści w Centrum Informacji aplikacji TikTok, tak, aby osoby szukające tam informacji o szczepionce były kierowane do zaufanych źródeł i ekspertów. Start zaplanowano na 17 grudnia.
Dodatkowo, wkrótce na TikToku pojawi sie nowy tag dotyczący szczepionki, aby wykryć i oznaczyć wszystkie filmy z hashtagami i słowami związanymi ze szczepionką na COVID-19. TikTok dołączy do tych filmów również baner z informacją Dowiedz się więcej o szczepionkach przeciw COVID-19.
Przekieruje on użytkownika do weryfikowalnych i wiarygodnych źródeł informacji. Społeczność TikTok zobaczy ten tag po raz pierwszy już 21 grudnia.
TikTok kontynuuje również współpracę z Teamem Halo. Naukowcy z całego świata, w tym z Wielkiej Brytanii, RPA, Brazylii, USA i innych krajów, publikują na platformie TikTok aktualizacje w formie wideo, aby pokazać światu postęp, jaki dokonał się w kwestii szczepionki. Zespół wybitnych specjalistów zajmujących się zdrowiem publicznym będzie odpowiadał na wszelkiego rodzaju pytania, w tym jakie kroki należy podjąć, aby stworzyć szczepionkę czy jak przetestować ją pod kątem bezpieczeństwa. Dzięki temu społeczność TikTok będzie na bieżąco z tym, co ważne.
Wspieranie moderatorów
TikTok zachęca swoją społeczność do prowadzenia pełnych szacunku rozmów na tematy, które mają dla niej znaczenie. Zgodnie z polityką firmy zakazane jest przekazywanie błędnych informacji, które mogłyby zaszkodzić zdrowiu jednostki lub ogólnemu bezpieczeństwu publicznemu. W związku z tym TikTok podejmuje także działania mające na celu usunięcie błędnych informacji na temat szczepionki przeciw COVID-19.
Do obowiązków zespołów moderujących treści na platformie TikTok jest usuwanie szkodliwych, nieprawdziwych treści. Jest to trudna praca, ponieważ jest wykonywana przez ludzi, którzy czasami popełniają błędy. Aby zminimalizować ich występowanie w tak ważnym dla zdrowia publicznego momencie, recenzenci biorą udział w dodatkowych szkoleniach z zespołami moderatorów.
Partnerstwo z ekspertami branżowymi
Aby działania TikTok w identyfikowaniu i ograniczaniu rozprzestrzeniania się błędnych informacji były jeszcze skuteczniejsze, firma kontynuuje współpracę z zewnętrznymi organizacjami, takimi jak AFP, Animal Político, Estadão Verifica, Lead Stories, NewTral, Politifact, SciVerify & Teyit.
TikTok współpracuje również z zewnętrznymi ekspertami, aby zrozumieć, jakie tendencje w rozprzestrzenianiu się błędnych informacji występują na innych platformach. Dzięki znajomości trendów spoza TikTok, zespoły firmy mogą udzielać wskazówek moderatorom, aby pomóc im sprawniej wykryć i podjąć odpowiednie działania w przypadku treści naruszających zasady.
Miejmy nadzieję, że dzięki tym działaniom szkodliwe informacje, szczególnie na tak ważne społecznie tematy, nie będą trafiały na platformę.
Źródło: materiały prasowe