reklama
Stories na LinkedIn się rozwija. Co więcej, przejście z informacji ze Stories do innego linku, za pomocą przesunięcia w górę palcem, miało być dostępne dla wszystkich. Niestety, serwis postawił dwa warunki, które musi spełnić użytkownik, aby móc korzystać z takiego rozwiązania.
Swipe up wchodzi do gry
Stories zawitało już na wszystkie popularne media społecznościowe. Nie mogło go zatem zabraknąć również na LinkedIn i od niedawna użytkownicy mogą korzystać z tej możliwości. W czerwcu natomiast, pojawiły się informacje, jakoby do Stories, każdy użytkownik mógł dołączyć, tzw. link przesuwny. Medium zdecydowało jednak inaczej. I pomimo tego, że opcja Swipe up została już wprowadzona, nie jest ona dostępna dla wszystkich.
LinkedIn Stories also shows unique views and link clicks stats
Tap the 👁 icon bottom right of your story to view LinkedIn Story Insights pic.twitter.com/4SCbqYucGN
— Matt Navarra (@MattNavarra) January 12, 2021
Jak widać w poście, który udostępnił na swoim koncie na Twitterze Matt Navarra, wprowadzone przez LinkedIn rozwiązanie niewiele będzie się różnić od tego, które znamy, np. z Instagrama. W tym przypadku bowiem również dostajemy możliwość odesłania obserwujących nas użytkowników do konkretnego adresu URL Ale to nie wszystko. Będziemy mogli również zobaczyć informacje dotyczące kliknięć, a raczej przesunięć w górę.
LinkedIn niczym Instagram
Dla tych, którzy już teraz zacierają z zadowolenia ręce, musimy tutaj nico ostudzić entuzjazm. Serwis postanowił bowiem dać możliwość wykorzystania tej opcji dla stron na LinkedIn i tych członków, którzy posiadają co najmniej 5000 połączeń lub obserwujących. I chociaż wydaje się to nieco dziwne, ponieważ serwis ten powstał z zupełnie innym zamysłem niż, np. Instagram. Chociaż i tak są pewne ograniczenia względem swipe up. Warto bowiem zauważyć, że z takiego rozwiązania mogą jedynie korzystać użytkownicy, których liczba followersów przekracza 10 000 osób.
Powinniśmy jednak dość przychylnym okiem spojrzeć na wprowadzoną przez serwis opcję, gdyż może ona pomóc w rozwoju profili firmowych, jak również własnej marki osobistej. A ponieważ popularność Stories nie spada, a wręcz cały czas wzrasta, nic w tym dziwnego, że również serwis taki jak LinkedIn postawił na tę formę przekazu.