X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

YouTube chce zastąpić TikToka i wprowadza nowy raport dotyczący krótkich wideo

YouTube proponuje użytkownikom krótkie formy wideo i wprowadza raporty odnośnie działań i treści. To może się nie spodobać TikTokowi.

YouTube chce zastąpić TikToka i wprowadza nowy raport dotyczący krótkich wideoźródło: pixabay.com

reklama


YouTube nie daje za wygraną. Dlatego wprowadził krótkie wideo, rozpoczynając testy od kraju, w którym został zbanowany TikTok. Teraz natomiast wprowadza raport, jako podpowiedź dla wszystkich twórców, którzy korzystają lub będą korzystać z tej formy nagrań.

Czym jest Shorts?

Shorts to opcja, którą wprowadził YouTube w kwietniu ubiegłego roku. Dzięki niej, użytkownicy mogą przesyłać 15 sekundowe filmiki, za pomocą dedykowanej karty “shorts camera”. Niestety, na ten moment jest ona dostępna jedynie dla użytkowników w Indiach. Jest to strategiczne posunięcie platformy. Zadaniem nowej opcji, miało być bowiem zastąpienie w ten sposób TikToka, który został w tym kraju zbanowany. Ja również zachęcenie już będących na platformie użytkowników, do wypróbowania nowych form.  Wszystko wskazuje również na to, że YouTube chce zwiększyć nacisk na tę opcję, ponieważ cały czas ją ulepsza, a teraz postanowił również wprowadzić specjalne raporty. Co będzie on zawierał? Dwutygodniowy przegląd kluczowych trendów, aktualizacje i wskazówki dotyczące dodawania filmów za pomocą opcji Shorts. Co ciekawe, taki raport będzie się ukazywał raz na dwa tygodnie.

Czy YouTube ma szansę wygrać z TikTokiem?

Ciężko stwierdzić. Natomiast na pewno chcę taką walkę podjąć. W dodatku, dyrektor generalna TikToka stwierdziła, że Shorts cieszy się już 3,5 miliardem wyświetleń dziennie. W dodatku, planowany jest rozwój opcji na inne regiony. Można więc się domyślać, że już niebawem możemy być świadkami ciekawej bitwy o uznanie użytkowników. Pytanie tylko, który z gigantów tę bitwę wygra…

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail