reklama
YouTube nie daje za wygraną. Dlatego wprowadził krótkie wideo, rozpoczynając testy od kraju, w którym został zbanowany TikTok. Teraz natomiast wprowadza raport, jako podpowiedź dla wszystkich twórców, którzy korzystają lub będą korzystać z tej formy nagrań.
Czym jest Shorts?
Shorts to opcja, którą wprowadził YouTube w kwietniu ubiegłego roku. Dzięki niej, użytkownicy mogą przesyłać 15 sekundowe filmiki, za pomocą dedykowanej karty “shorts camera”. Niestety, na ten moment jest ona dostępna jedynie dla użytkowników w Indiach. Jest to strategiczne posunięcie platformy. Zadaniem nowej opcji, miało być bowiem zastąpienie w ten sposób TikToka, który został w tym kraju zbanowany. Ja również zachęcenie już będących na platformie użytkowników, do wypróbowania nowych form. Wszystko wskazuje również na to, że YouTube chce zwiększyć nacisk na tę opcję, ponieważ cały czas ją ulepsza, a teraz postanowił również wprowadzić specjalne raporty. Co będzie on zawierał? Dwutygodniowy przegląd kluczowych trendów, aktualizacje i wskazówki dotyczące dodawania filmów za pomocą opcji Shorts. Co ciekawe, taki raport będzie się ukazywał raz na dwa tygodnie.
Czy YouTube ma szansę wygrać z TikTokiem?
Ciężko stwierdzić. Natomiast na pewno chcę taką walkę podjąć. W dodatku, dyrektor generalna TikToka stwierdziła, że Shorts cieszy się już 3,5 miliardem wyświetleń dziennie. W dodatku, planowany jest rozwój opcji na inne regiony. Można więc się domyślać, że już niebawem możemy być świadkami ciekawej bitwy o uznanie użytkowników. Pytanie tylko, który z gigantów tę bitwę wygra…