X

Zapisz się na darmowy newsletter SOCIALPRESS

Dlaczego warto się zapisać
Nasz newsletter subskrybuje już 15 000 osób!

Wyszukiwarka map – nowe narzędzie na Instagramie wspierające firmy i lokale

Instagram testuje nowe narzędzie - wyszukiwarkę map. Jego celem jest promocja firm i lokalizacji z najbliższego otoczenia użytkownika.

Wyszukiwarka map – nowe narzędzie na Instagramie wspierające firmy i lokaleźródło: shutterstock.com

reklama


Na Instagramie trwają testy bardzo ciekawej opcji. Pozwoli ona za pomocą map, odkrywać ciekawe lokalizacje i firmy. Jak to będzie wyglądać w praktyce? Wszystko opiszemy Wam krok po kroku w naszym artykule.

Wsparcie firm i lokali

W dobie koronawirusa, każda pomoc tego typu wydaje się być wartościowa. Tym bardziej, że bardzo często mimo strat spowodowanych pandemią, nie potrafimy dotrzeć do niektórych miejsc lub po prostu o nich nie wiemy. Dlatego też Instagram wpadł na pomysł, aby dodać narzędzie zwane wyszukiwarką map. Obecnie opcja ta jest w trakcie testów na żywo w Australii i Nowej Zelandii. Polega ona na to, że po dotknięciu ikony mapy, znajdującej się w prawym górnym rogu, w karcie Eksploruj, pojawi się nam mapa.

Screen nowej opcji.

źródło: socialmediatoday.com

Na mapie tej, w sposób szczególny zostały wyróżnione kawiarnie, restauracje, sklepy czy lokale rozrywkowe. Co ciekawe, oprócz tego maja się również pojawić ceny.

Dla Instagrama dodatek ten jest ważny, ponieważ jak sam twierdzi, już ponad 200 milionów firm korzysta z Instagrama. Natomiast 90% użytkowników obserwuje co najmniej jedną firmę.

Wyszukiwarka map

Narzędzie, jak już wspominaliśmy, to ciekawa pomoc dla lokali, które ucierpiały w wyniku pandemii. Dzięki temu, użytkownicy mogą przejść do informacji na temat lokali czy firm. Jak również poznać ceny czy chociażby dowiedzieć się o istnieniu takowej lokalizacji. Poza tym, mapa wydaje się być również dobrym pomysłem na zaangażowanie użytkowników i zupełnie nową metodą na wykorzystanie mediów społecznościowych. I chociaż to nie jest pierwsze podejście medium, a podobną opcję już wcześniej wdrażały inne serwisy, teraz ma to szansę na powodzenie. Może okazać się to bowiem nie tylko ciekawą reklamą, ale też przyciągnąć na Instagrama jeszcze więcej firm. To z kolei stanie się jeszcze atrakcyjniejsze dla odbiorców, mogących w tych ofertach przebierać. Przede wszystkim jednak, oferty te będą bardziej spersonalizowane, ponieważ klikając w mapę, musimy również wskazać nasze orientacyjne położenie lub zgodzić się na wyszukiwanie za pomocą lokalizacji.

I tu owszem, ponownie rodzą się problemy natury prywatności, bo Instagram doskonale będzie wiedział jakie dokładnie oferty nas interesują, również względem lokalizacji. Należy jednak sobie zadać pytanie, czy mimo tego narzędzia i tak już nie posiada takich informacji. Tak czy inaczej, narzędzie jest bardzo ciekawe i z pewnością spodoba się zwłaszcza właścicielom małych firm i lokali.

Reklama

Newsletter

Bądź na bieżąco!
Zapisz się na bezpłatny newsletter.

free newsletter templates powered by FreshMail