reklama
Trzeba przyznać, ze Pinterest wie w jaki sposób zadowolić swoich użytkowników. Widząc rosnące zainteresowanie Facebookiem i Instagramem, postanowił bowiem umożliwić im przesyłanie Pinów bezpośrednio na Stories tych serwisów.
Pinterest i testy
Nie tak dawno, na Twitterze pojawił się post z informacją, na temat testów jakie obecnie prowadzi Pinterest.
Can ‘send’ watermarked .@Pinterest #ideapin videos, directly to .@Instagram and @facebookapp stories. pic.twitter.com/oYwYzEwm5Y
— whimchic (@whimchic) September 19, 2021
Jak widzimy, użytkownicy będą mogli wysyłać swoje Piny z poziomu platformy, na Stories gigantów. Ta zmiana wydaje się być dość prosta, natomiast może wiele zmienić. Nie wiemy też jeszcze kiedy możemy spodziewać się jej w naszym kraju, jak i innych regionach.
Po co ta zmiana?
Tak naprawdę Pinterest powodów może mieć kilka. Jednym z nich na pewno jest zmaksymalizowanie zaangażowania użytkowników. Dzięki możliwości udostępnienia Pinów na Instagramie czy Facebooku, będziemy mogli dzielić się naszymi inspiracjami, jak i pomysłami. W dodatku, być może również zachęci to tych, którzy nigdy nie korzystali lub zaprzestali korzystania z Pinteresta. Natomiast nie da się zaprzeczyć, że narzędzie to spełniało będzie również inną funkcję – PR-ową. Dlaczego? Już od jakiegoś czasu Pinterest walczy z nazewnictwem. Nie chce, aby nazywać go medium społecznościowym, a Platformą. Takie wyciągnięcie ręki do dwóch, największych gigantów może sprawiać wrażenie, że nie uważa on ich za swoich konkurentów. Możemy tak przypuszczać chociażby po wcześniejszych działaniach, promujących to nazewnictwo ze strony serwisu pełnego inspiracji.